Unikornis született
A TTTech Auto-t 2018-ban alapította a TTTech Group repülőgépipari cég, a Samsung technológiai vállalat, az Audi és az Infineon chipgyártó.
A vállalat egy olyan speciális szoftvert fejleszt, amely a vezetés automatizálására használt érzékelőkből és biztonsági rendszerekből származó adatok kezelését könnyíti meg.
A Motionwise nevű szoftver emellett segíti a mérnököket az új automatizált vezetési és biztonsági megoldások gyorsabb kidolgozásában.
Egyebek között a TTTech Auto fejlesztette ki az Audi járművekben használt automatizált vezetést segítő központi vezérlőt is.
Georg Kopetz, a TTTech Auto vezérigazgatója elmondta, hogy a friss tőkét ázsiai terjeszkedésre, új akvizíciós lehetőségek elősegítésére és a Motionwise szoftver fejlesztésére fordítják, amelyet jelenleg több mint kétmillió járműben használnak.
A repüléstechnikai ágazatra jellemző biztonságot autóipari költségek mellett szeretnénk biztosítani
-vázolta fel a cég ambícióit Kopetz.
Ki lesz a nyertes?
A 285 millió dollárból 228-at az Aptivnak, 57-et pedig az Audinak köszönhet a vállalat. A 15 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkező Aptiv jelenleg azon dolgozik, hogy bővítse üzletét, szolgáltatásait, elsősorban elektromos járművekhez és automatizált vezetési rendszerekhez használt hardveres és szoftveres termékekkel.
A milliárdos befektetés remekül példázza az autóipari nagyágyúk aktuális üzletpolitikai trendjeit. Az olyan nagy múltú cégek, mint a Volkswagen felvásárlásokkal, tőkebefektetésekkel és bérleti megállapodásokkal próbálják megszerezni a legújabb és legversenyképesebb szoftveres és hardveres technológiákat, valamint a top szakembereket. Nem túlzás azt mondani, hogy versenyt futnak az idővel, ugyanis komoly lemaradásban vannak a Teslával szemben, amely már évek óta képes egyebek között távoli szoftverfrissítésekkel ingyenesen orvosolni a járművek hibáit. Arról nem is beszélve, hogy legtöbbjük nem tudja tartani a lépést az e-autók királyával.
Csak egy példát említve, a Tesla évente 500 ezer autót tervez gyártani a berlini üzemében mindössze 12 ezer dolgozóval, míg a Volkswagen legnagyobb gyárában 25 ezer ember évente 700 ezer autót szerel össze. Magyarul a Tesla majdnem kétszer olyan gyorsan gyártja az autókat, mint az ismert német márka. A „tradicionális” gyártóknak komoly változtatásokat kell bevezetniük, ha versenyben akarnak maradni.