Piros színű Audi szupersportautó, performance kategória, a gyártó sok pénzt fektetett egy cégbe
Fotó: Shutterstock

Milliárdokat tolt az Audi egy cégbe, mutatjuk, mit tud

Az Audi az Aptiv autótechnológiai beszállítóval közösen összesen 285 millió dollárt, átszámítva nagyjából 90 milliárd forintot fektetett be TTTech Auto járműszoftver-cégbe, amelynek piaci értéke így meghaladta az egymilliárd dollárt-írja a Reuters.


Unikornis született

A TTTech Auto-t 2018-ban alapította a TTTech Group repülőgépipari cég, a Samsung technológiai vállalat, az Audi és az Infineon chipgyártó.

A vállalat egy olyan speciális szoftvert fejleszt, amely a vezetés automatizálására használt érzékelőkből és biztonsági rendszerekből származó adatok kezelését könnyíti meg.

A Motionwise nevű szoftver emellett segíti a mérnököket az új automatizált vezetési és biztonsági megoldások gyorsabb kidolgozásában.

Egyebek között a TTTech Auto fejlesztette ki az Audi járművekben használt automatizált vezetést segítő központi vezérlőt is.

Georg Kopetz, a TTTech Auto vezérigazgatója elmondta, hogy a friss tőkét ázsiai terjeszkedésre, új akvizíciós lehetőségek elősegítésére és a Motionwise szoftver fejlesztésére fordítják, amelyet jelenleg több mint kétmillió járműben használnak.

A repüléstechnikai ágazatra jellemző biztonságot autóipari költségek mellett szeretnénk biztosítani

-vázolta fel a cég ambícióit Kopetz.

Ki lesz a nyertes?

A 285 millió dollárból 228-at az Aptivnak, 57-et pedig az Audinak köszönhet a vállalat. A 15 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkező Aptiv jelenleg azon dolgozik, hogy bővítse üzletét, szolgáltatásait, elsősorban elektromos járművekhez és automatizált vezetési rendszerekhez használt hardveres és szoftveres termékekkel.

A milliárdos befektetés remekül példázza az autóipari nagyágyúk aktuális üzletpolitikai trendjeit. Az olyan nagy múltú cégek, mint a Volkswagen felvásárlásokkal, tőkebefektetésekkel és bérleti megállapodásokkal próbálják megszerezni a legújabb és legversenyképesebb szoftveres és hardveres technológiákat, valamint a top szakembereket. Nem túlzás azt mondani, hogy versenyt futnak az idővel, ugyanis komoly lemaradásban vannak a Teslával szemben, amely már évek óta képes egyebek között távoli szoftverfrissítésekkel ingyenesen orvosolni a járművek hibáit. Arról nem is beszélve, hogy legtöbbjük nem tudja tartani a lépést az e-autók királyával.

Csak egy példát említve, a Tesla évente 500 ezer autót tervez gyártani a berlini üzemében mindössze 12 ezer dolgozóval, míg a Volkswagen legnagyobb gyárában 25 ezer ember évente 700 ezer autót szerel össze. Magyarul a Tesla majdnem kétszer olyan gyorsan gyártja az autókat, mint az ismert német márka. A „tradicionális” gyártóknak komoly változtatásokat kell bevezetniük, ha versenyben akarnak maradni.

Ne hagyd ki!