Népszerű autó árát hasonlították össze a világ több országában
Fotó: Shutterstock

Ezekben az országokban igazán költséges autót tartani

Megvizsgálták, hogy a különböző országokban mennyibe kerül az igen népszerű Toyota Corolla. Ez alapján listát állítottak az autóvásárlás szempontjából legdrágább államokból. Szingapúr messze kiemelkedik a sorból.


Az ország, ahol árverésen kínálják az autókhoz a jogosítványt

Rekordmagasak az autóárak és az autótartás költségei Szingapúrban – számolt be róla a Bloomberg. Ez leginkább azzal magyarázható, hogy a kormány nulla növekedés politikát folytat az új gépkocsik nyilvántartásba vételével kapcsolatban. Márpedig a gazdag törpeállamban hatalmas a lakossági igény a járművekre.

Az ázsiai országban a járműtulajdonláshoz szükség van egy tíz évre szóló autótulajdonlási és -használati jogosultságot biztosító okmányra (COE). Ezeket árverési rendszerben adják ki. Októberben az 1,6 literesnél nagyobb motorral rendelkező járművek után ennek a költsége elérte a 150 ezer szingapúri dollárt (átszámítva a 40 millió forintot).

A Numbeo adatai is alátámasztják, hogy Szingapúrban lehetnek a legmagasabbak az autókhoz köthető kiadások globális szinten. Soroljuk, az adatbázis alapján az autóvásárlás szempontjából a legdrágább országok listájának első helyezettjeit. A felsorolás az igen népszerű Toyota Corolla helyi árainak összehasonlításával készült:

  1. Szingapúr, 121,7 ezer dollár
  2. Dánia, 44,6 ezer dollár
  3. Izrael, 38,8 ezer dollár
  4. Svájc, 38,3 ezer dollár
  5. Hongkong, 31,6 ezer dollár

A Portfolio megjegyzi, Szingapúrban az átlagfizetés nagyából bruttó 5200 szingapúri dollár (nagyjából 1,4 millió forint) havonta. Ennek a nettójával számolva körülbelül háromévnyi teljes fizetősből lehet megvásárolni egy új Toyota Corolla Sedant.

Elindult a BYD első, e-autók szállítására fejlesztett óceánjárója

Egyébként a BYD Explorer No.1 a világ legnagyobb e-autók gyártására szakosodott cégének, a BYD-nek a legelső autószállító óceánjárója. Január 10-én bocsátották vízre a kínai Yantai kikötőjében, majd Sencsenből indult útra teljesen megpakolva Európába.

A 199,9 méter hosszú, és összesen 7 ezer jármű szállítására alkalmas roll-on roll-off (ro-ro) hajó szolgálatba állítása történelmi jelentőségű a kínai autóipari óriás szerint, hiszen jelentősen egyszerűsíti a nemeztközi autószállítást, a cég partnereinek is. Ráadásul a vállalat további 14 óceánjáró teherhajó beszerzését tervezi a következő három évben. Ezek között 9 ezres járműkapacitású hajó is várható.

A sencseni székhelyű autógyártó jelenleg hat kontinens több mint 70 országában kínálja a termékeit. Ráadásul egyre több autót igyekszik exportálni Európába. Tavaly összesen 243 ezer új energiákkal hajtott járművet (NEV) szállított Kínán kívülre, ami 334 százalékos növekedést jelent éves alapon.

A Clarksons Research pedig rávilágított, igen nagy szüksége lehet a kínai autógyártónak a saját hajóflottára. Ahogyan az a kutatásukból kiderül, 2020 augusztusától 2023 november végéig a 6500 jármű szállítására tervezett hajók napi bérleti díja a durván 10 ezer dolláros átlagról 115 ezerre ugrott, ami rendkívül megnövelte az autóexport költségét.

Ne hagyd ki!