Új autót mutatott be a Magyarországon gyárat építő BYD. A kínai autógyártó legújabb szedánja leginkább a Skoda Octavia riválisa lehet az újautópiacon. Igaz, méreteiben nagyobb a cseh modellnél.
Új szedánt mutatott be a BYD
Új autót mutatott be a BYD, a Seal 06-ost. A középkategóriás szedán árazása igen versenyképes: a modell alapára 4,9 millió forint (jüanból átszámítva), a csúcsváltozata pedig 6,9 millió forintba kerülhet a Car News China szerint.
A Seal 06 hossza 4,83 méter, tengelytávja 2,79 méter. A cégesautó-szegmenset célozták meg vele, így a HVG szerint a nála valamivel kisebb Skoda Octaviának lehet a kihívója.
Belül helyet kapott egy kis digitális műszeregység és egy 15,6 hüvelykes, forgatható kijelző is. Felszereltsége magában foglal egy okostelefonos hozzáférési rendszert, egy klímaberendezést és egy hat hangszórós hangrendszert.
A Seal 06 plug-in hibridként került piacra, egy 1,5 literes, 100 lóerős benzinmotorral és egy 163 vagy 218 lóerős elektromotorral. Az akkumulátorok kapacitása 10 és 15,9 kWh között mozog, amelyek 80, illetve 120 kilométeres elektromos hatótávot tesznek lehetővé.
A modell a nemzetközi piacokon is megjelenhet. Azonban a portál megjegyzi, az európai árazását befolyásolhatják a kínai autókkal szemben az EU által esetlegesen bevezetett büntetővámok.
Európai lett a kínai autóipar legnagyabb felvevő külpiaca
Egyébként 23 százalékkal növekedett Kína autóexportja az első negyedévben, így elérve az 1,32 millió darabot a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) adatai szerint. Ezen belül a kínai márkák külföldre szállított darabszáma 40 százalékkal, 470 ezer darabra nőtt. A tisztán kínai tulajdonú autómárkák exportaránya pedig 35,6 százalékra emelkedett.
Az exportban kiemelkedő gyártók között az MG márkáról ismert állami SAIC és a Chery áll az élen. A Szegeden gyárat építő BYD pedig az újgenerációs autók (tölthető hibrid, tisztán elektromos és üzemanyagcellás) kategóriájában vezet.
Az első három hónapban a SAIC 126 ezer, a Chery 118 ezer, a Great Wall Motor 78 ezer, a BYD pedig 51 ezer autót exportált. Ezen belül újgenerációs járművet a BYD 47 ezret, a SAIC 31 ezret, valamint és a Geely 13 ezret szállított a külföldi piacokra. A teljes autóexport értéke 18 százalékkal, 25,2 milliárd dollárra nőtt.
Az újgenerációs exportált autók értéke 11,1 milliárd dollárt tett ki. Ezek átlagára 27 995 dollárról 23 617 dollárra csökkent. Ez jól mutatja, hogy magasabb árfekvésű autókat szállít Kína a külpiacokra. Ugyanakkor a tömeggyártással képes volt csökkenteni az autóárakat.
Kína fő exportpiaca Európa lett 216 ezer autóval az első negyedévben. Ázsia 121 ezerrel a második, majd Dél- és Észak-Amerika következik 56 ezer, illetve 32 ezer darabbal.