Folyamatosan változik az autópiaci kereslet és kínálat is
Fotó: Shutterstock

Úgy tűnik, ezeknek a kisautóknak leáldozott

Változnak az autópiaci trendek és technológiák, így folyamatosan alakulnak az igények és a kínálat is. Andrew Prest, az AutoWallis topmenedzsere szerint például hamarosan visszaszorulhat a benzines kisautók piaca.


Folyamatosan alakul az autópiac

Az AutoWallis autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató 14 országban van jelen. Hozzájuk tartoznak például az Opel, a Renault és a Dacia forgalmazási jogai. A magyarországi vezetőjük nyilatkozott a Vezess.hu-nak az autópiac várható átalakulásáról.

Változnak a vásárlói igények, ha a pénztárca nem is mindig. Egykor pár tízezres butatelefonokat használt mindenki, ma rengetegen százezres okostelefonokat. Tudom, autókról és akár tízmilliókról beszélünk, de jogos lehet a hasonlat, egyre többet követelnek már a vásárlók. Szofisztikáltabb, zöldebb, biztonságosabb nagyobb teljesítményű, többet tudó autókkal jön a Renault is. Európában vége a 60 lóerős benzines kiskocsik világának

- mondta Andrew Prest.

A szakember hozzátette, az autógyártók sorra pozícionálják magukat feljebb, és hagyják el az alsóbb szegmenseket. Az űrt kínai és indiai gyártók készülnek betölteni, azonban nehezíti a helyzetüket, hogy szembe kell nézniük az Unióban rendkívül szigorú biztonsági és környezetvédelmi előírásokkal.

Elképesztő változásokon megy át az iparág és nem csak azzal, hogy elektromos autókat gyártanak. Azt is nézik a Renault-nál, hogy miként állítják elő egyre környezetbarátabb módon az acélt, hogyan teszik zöldebbé a gyártási folyamatot és a saját beszállítókat, mert vizsgálják és javítják az egész folyamatot. Természetesen nem csak saját akaratukból teszik ezt a gyártók, ez részben uniós elvárás

- nyilatkozta a menedzser.

A Daciákkal kapcsolatban pedig hozzátette, hogy a kis és kompakt modelljeik megtartása mellett belépnek a nagyobb méretkategóriába is. Megcélozzák a c-szegmens tetejét, de annál nagyobb SUV-okat is gyárthatnak a jövőben.

Amerikai autómárka Európa csúcsán

Egyébként a hivatalos adatok szerint 19 144 darabot értékesítettek a Tesla legújabb elektromos modelljéből, az Y-ból Európában novemberben, így ez volt a kontinens legnépszerűbb új személyautója az adott hónapban. Magyarországon 24,5 millió forint az alapára a 455–533 kilométeres hatótávú villanyautónak.

Az amerikai autó után a Dacia Sandero fogyott a legjobban az adott időszakban. Összesen 18 746-ot adtak el a román autótípusból. A 65 lóerős alapmodell itthoni indulóára 5,65 millió forint.

A harmadik helyen a Toyota Yaris végzett 17 309 ezer eladással. A 2021-es Év Autójának megválasztott japán kisautó 72 lóerős alapmodelljének a minimumára 7,25 millió forint.

Ha 2022 első 11 hónapját összességében nézzük Európában, akkor a legnagyobb számban (193 743 eladott jármű) értékesített újautó nem az említett három közül kerül ki. Januártól novemberig a Peugeot 208 vitte a prímet. A francia kisautó 75 lóerős alapmotorral 7,27 millió forintnál kezdődik hazánkban.

Ne hagyd ki!