A Magyarországon is akkumulátor-csereállomások hálózatát építő Nio a napokban jelentette be, széles körben elérhetővé teszi az ezer kilométeres hatótávot ígérő csereakkumulátorát.
Érkezik a Nio 1000 kilométeres csereaksija
A Magyarországon akkumulátor-csereállomások hálózatát építő kínai Nio bejelentette, júniustól a piacra dobja új, félszilárdtest technológiájú akkumulátorát, amely 1000 kilométer fölötti valós hatótávot biztosít.
Az új akkumulátor súlya csupán 20 kilóval több, mint az elődjéé, valamint 150 kilowattóra kapacitással rendelkezik 360 wattóra/kilogramm energiasűrűség mellett.
Azonban a technológia magas költségei miatt az akkumulátort nem lehet megvásárolni, csak bérbe lehet venni, napi 5000-7500 forintnak megfelelő jüanért (egyelőre nem egyértelmű, nálunk elérhető lesz-e az akku, és ha igen, mikortól).
A TotalCar megjegyzi, az akkumulátorokat kizárólag a Nio akkumulátorcserélő állomásain lehet cserélni.
1,5 millió kilométert bírhat a CATL új akkuja
Mindeközben új akkumulátorcsomagot fejlesztett ki a kínai CATL, együttműködve a Yutong Bus-szal. Az modern aksinak 15 év vagy 1,5 millió kilométer lehet az élettartama. Sőt, az első ezer töltési ciklusban nem mutat számottevő kapacitáscsökkenést a fejlesztői szerint.
Az Electrek információi alapján az új akkumulátor haszongépjárművekben – például buszokban és teherautókban – lesz használatos.
A technológia konkrét működési elvét nem tárták fel, azonban a Battery Bulletin szerint a hosszú élettartam eléréséhez lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat használtak. Emellett valahogyan sikerül megelőzniük, hogy az első töltési ciklusok alkalmával előforduló lerakódások miatt csökkenjen az akku kapacitása.
A CATL és a Yutong 2012 óta dolgozik együtt haszongépjárműveknek szánt akkumulátorokon. Az új akkuikat először jellemzően buszokban alkalmazzák, mivel a magas költségek és az alacsonyabb energiasűrűség egy nagyobb járműnél kevésbé jelent problémát. Azonban a CATL technológiáját számos meghatározó globális autógyártó is használja a személyautóinál.