A Toyota bemutatta a bZ4X széria legújabb tagját, a bZ4X Touringot, amely nagyobb méreteivel, megnövelt hatótávjával és új technológiáival igyekszik megszólítani az aktív életmódot élő családokat és kirándulókat. Az európai piacra szánt modell 2026 tavaszán érkezik.
Tovább bővül a Toyota elektromos modellkínálata: bemutatkozott a bZ4X Touring, a japán gyártó tisztán elektromos SUV-jának új, tágasabb változata. A 2022 óta piacon lévő bZ4X alapjaira épülő újdonság 140 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel magasabb lett, mint az alapkivitel, így 600 literes csomagteret és rugalmasan alakítható belső teret kínál - számol be a Villanyautosok.hu.
Így lesz ez a Toyota legerősebb villanyautója
Toyota
A robusztus külsőt új fényezések, fekete kerékjárati ívek és tetősínek teszik teljessé, míg az utastérben a City Moss kárpitozás és egy 14 colos érintőképernyő emeli a kényelmet és funkcionalitást. A modell első- és összkerékhajtással is elérhető lesz: utóbbi 375 lóerős teljesítményével a Toyota legerősebb villanyautójává válik.
A 74,7 kWh-s vízhűtéses akkumulátor akár 560 km-es hatótávot biztosít, miközben 150 kW-os gyorstöltést is támogat. Az új eAxle hajtáslánc szilícium-karbid technológiával növeli a hatékonyságot, a vonókapacitás pedig 1500 kg. Az akku 10 évig vagy 1 millió kilométerig garantált a Touringra is kiterjesztett Battery Care Program keretében. Az új modell 2026 tavaszán érkezik meg Európába.
Jön a C-HR+ is
A japán gyártó nagy hangsúlyt fektet erre a szegmensre: az áprilisi Sanghaji Autószalonon mutatták be a legújabb tisztán elektromos modellt, a bZ7 típusjelzésű szedánt.
A kínai GAC-vel közösen kifejlesztett alacsony építésű 5 méteres újdonság a BMW i5, a Mercedes EQE és Tesla Model S konkurense lesz.
A high-tech infotainment rendszer a Huawei saját fejlesztésű HarmonyOS operációs rendszerét futtatja. A szélvédője felett LiDAR-t felvonultató, fejlett önvezetésre képes Toyota bZ7 várhatóan csak Kínában lesz kapható, az árakkal kapcsolatban a későbbiekben nyilatkoznak a cég képviselői.
Márciusban tárták a nyilvánosság elé a C-HR tisztán elektromos változatát, a C-HR+ modellt, amely háromféle kivitelben debütál. Az alapmodell 167 lóerős, míg a csúcskivitel 343 lóerőt kínál, 5,2 másodperc alatt gyorsulva 100 km/h-ra.
Az európai forgalmazás várhatóan az év végén kezdődik, előzetes becslések szerint 18 millió forint körüli vételáron.