2016 után az idei évtől ismét megjelenik a Volvo XC70. Igaz, nem kombiként, hanem SUV-ként és plug-in hibrid formában. Egyelőre csak a kínai piacon lesz megvásárolható. A gyártó egyelőre csak sejtető, árnyékos fotókat tett közzé az új autóról.
Geely
Az új XC70 a márka első „extended-range plug-in hybrid-je”, aminek elektromos hatótávja akár a 200 kilométert is elérheti, míg kombinált hatótávja 805 kilométer.
Az új XC70 a Volvo jelenlegi formanyelvét kapja. Míg az eleje jobban hasonlít az XC90-re, addig a hátsó fényszórói jobban hasonlítanak az elektromos EX90-re. Oldalprofilja egészen hasonlít a V70-es kombi arányaira, de SUV alapjait nem tudja meghazudtolni. Viszont hű ahhoz, ami a V70 volt a V60-hoz képest. Az XC70 egy hosszított XC60 - elemzi a jármű küllemét a Totalcar.
A Villanyautósok.hu portál hozzáteszi, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc továbbra is 8 százalék alatti részesedéssel rendelkezik Európában, de Kínában egyre nagyobb népszerűségnek örvend és az eladások negyedét teszi ki. Talán éppen ezért nem is véletlen, hogy még az idei évben Kínában kezdi meg az új XC70 forgalmazását a Volvo.
Már itt a Volvo új villanyautója
Két hónappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a Volvo legújabb elektromos szedánja, az ES90, már Magyarországon is elérhetővé vált. A 5 méter hosszú villanyautó alapmodellje, a Plus kivitel, 29,9 millió forinttól indul, és 650 kilométeres hatótávval, 333 lóerős teljesítménnyel vásárolható meg a magyar kereskedésekben.
Szintén a Volvóhoz kapcsolódó idei újdonság, hogy ráncfelvarráson esett át a 2017-ben bemutatott XC60, a Volvo legjobban vásárolt modellje. A hajtáslánchoz nem nyúltak, de kívül és belül is láthatóak a változások. A karosszériaszínek választéka frissült (szürkészöld metál, Aurora ezüstmetál és szedermetál színben is rendelhető), a hátsó lámpatestek búrája sötét lett, és persze az XC60 is megkapta azt a harántcsíkos, aszimmetrikus hűtőmaszkot, amelyet az EX90 vezetett be a Volvónál.