Ezüst színű Fitbit Ionic fitnesz okosóra, amelyről kiderült, hogy égési sérüléseket okozhat, ezért visszahívták
Fotó: Shutterstock

Égési sérülések miatt visszahívják az ikonikus fitnesz karkötőt

A Fitbit szórakoztató elektronikai cég kicsit túltolta a zsírégetést.


A fitnesz karkötőiről és az aktivitásmérőiről ismert Fitbit vállalat visszahívta az egyik ikonikus okosóráját, miután kiderült, hogy az eszköz bármikor túlmelegedhet és megégetheti tulajdonosát.

A Fitbit Ionic-ról van szó, amelyet 2017 és 2020 között gyártott a vállalat, világszerte több mint 1,7 millió darabot adott el belőle. Az aktivitásmérőket nem érinti a visszahívás.

Az Egyesült Államok Fogyasztói Termékbiztonsági Bizottságához (CPSC) több mint 170 bejelentés érkezett az órában lévő lítium akkumulátor túlmelegedésével kapcsolatban.

Az érintett vásárlók 299 dolláros (105 500 forint) kártérítésre jogosultak, amelyet egy cseretermék kedvezménnyel is kipótol a vállalat.

A CPSC 78 égési sérülést regisztrált az USA-ban, amelyek közül két esetben a túlhevült akkumulátorok harmadfokú égési sérüléseket okoztak.

A CPSC nemzetközi szinten 40 égési sérülésről tud.

A vállalat tájékoztatása szerint a túlmelegedéssel kapcsolatos jelentések az eladott egységek kevesebb mint 0,01%-át érintik.

További információk a Fitbit hivatalos oldalán.

Bővebben a Fitbitről

A Google tavaly januárban vásárolta fel a Fitbitet 2,1 milliárd dollárért. A vállalat az említett termékek mellett edző szolgáltatásokat is nyújt. Továbbá komoly üzleti kapcsolatokat ápol az egészségügyi szektor többi szereplőjével. A Fitbitnek több mint 29 millió felhasználója van. A keresőóriás egészségügyi részlege, a Google Health több mint 130 dolgozóját csoportosította át 2021 júniusában leányvállalatához. Erre valószínűleg azért került sor, mert a Google fel akarja venni a versenyt a Apple-höz hasonló versenytársaival, akik óriási szeletet hasítanak ki fitnesz eszközök iparágából. Egyebek között Google Health egészségügyi szenzorokkal és személyes nyilvántartásokkal foglalkozó csapatai, illetve egyes üzletfejlesztési vezetői folytatják pályafutásukat a Fitbitnél.

Érett a váltás

Az Alphabet 2018-ban alapította a Google Health-t Dr. David Feinberg vezetésével. Eredetileg az volt a cél, hogy a Google egy olyan adatbáziskezelési rendszert alkosson, amely lehetővé teszi a betegek adatainak széleskörű elérhetőségét. A cég úgy véli, hogy a klinikai adatok elemzése, a diagnózisok felállítása és a megfelelő orvosok megtalálása sokkal egyszerűbbé tehetőbbek a technológiai segítségével. Szép elképzelés, azonban a cég számos akadályba ütközött. Az egyik legemlékezetesebb botrány az indulásuk évében történt. A Google 2018-ban az egészségügyi rendszereket üzemeltető Ascensionnal kötött üzletet, aminek következtében rengeteg páciens adata a keresőóriáshoz került. Ez nagyon nem tetszett az embereknek.

A Google Health-nél csupán 3 csapat maradt. Az egyik csapat a Care Studioval foglalkozik, ami az egészségügyi nyilvántartások kezelését könnyíti meg. A másik csapat a mesterséges intelligenciára alapuló képalkotásra fókuszál. A harmadik csoportot pedig a Fitbit és a Google Fit orvosai alkotják, akik a szabályozási, klinikai és egészségügyi méltányossági kérdésekre keresik a válaszokat.

Ne hagyd ki!