Sokszor megosztók, ellentmondásosak és ártalmasok a tiktokos influenszerek
Fotó: Shutterstock

Pénzügyi tévutakra terelheti  a fiatalokat a TikTok

A Z generáció elsőszámú hír- és információforrásává vált a TikTok. A portál számos tartalomgyártója hatással van a követői pénzügyi nézeteire, döntéseire. Azonban az ilyen jellegű tartalmak gyakran megosztók, ellentmondásosak és ártalmasak.


Pénzügyi döntésekben veszélyes lehet tiktokos influenszerekre hallgatni

Jelentős hatással van a 34 év alatti fiatalok életére a TikTok, különösen a pénzügyekkel és életvezetéssel kapcsolatos kérdésekben. Azonban a platformon terjedő információk gyakran ellentmondásosak, főleg a pénzügyi döntésekkel kapcsolatban – hívja fel a figyelmet a Wall Street Journal.

Az influenszerek gyakran ösztönzik a követőiket impulzív vásárlásra (igaz akadnak olyan videók is, amelyek a pénzköltés veszélyeire figyelmeztetnek). A kortársak nyomása, valamint a beilleszkedés vágya pedig tovább növeli a túlköltekezés kockázatát a fiataloknál, ami adóssághoz vezethet.

A Vg megjegyzi, például az amerikai fiatalok körében gyakori, hogy a rossz pénzügyi döntéseik hosszú távú hitelkártya-adósságot okoznak. A TikTok által közvetített életstílus illúziója, valamint a napi 8 óra munkával szembeni ellenérzés pedig tovább súlyosbítja a helyzetet.

Ugyanakkor a Z generáció tagjai között akadnak olyanok is, akik kritikusabban kezelik a közösségi média tartalmait. Óvatosabbak a költekezéssel, és nem hagyják, hogy a közösségi média teljesen átvegye az irányítást az életük felett.

Nagy átalakulás előtt állhat a TikTok

Ha a TikToknál járunk: a plarform egyre inkább az álló helyett fekvő, időben hosszabb videók készítésére ösztönzi a tartalomgyártókat. Ráadásul azt ígéri a platform, a közzétételt követő 72 órán belül „feljavítja” ezeket a tartalmakat.

Azok az alkotók videói pedig, akik több mint három hónapja fent vannak a videómegosztón, jogosultak egy úgynevezett nézettségi boostra, azaz nézettségnövelésre, amennyiben nem hirdetésekről vagy politikai pártoktól tartalmairól van szó.

Emellett a hosszabb, 30 perces tartalmak tesztelése is folyik. Márpedig mindezek a változások abba az irányba mutatnak, hogy a YouTube babérjaira törne a kínai eredetű videómegosztó.

A platform új paywall-programja, a Series pedig lehetőséget ad a tartalomgyártóknak, hogy legfeljebb 20 perces videókból akár 80 darabos gyűjteményeket készítsenek az előfizetőiknek. Ezeket 1 és 190 dollár között árazhatják. A bevételekből persze részesedést kap a TikTok.

Ne hagyd ki!