Meghan Markle sussexi hercegné fekete kabátban és sálban mosolyog a tömegben, miközben férje, Harry sussexi herceg mögötte áll és a vállát fogja

Az Associated Newspapers-t egy fontos, azaz nagyjából 430 forintos kártérítésre kötelezték, miután a bíróság jogerősen kimondta, hogy a médiavállalat érdekeltségébe tartozó The Mail on Sunday újság megsértette Meghan Markel magánéletét.



Nem a pénz a lényeg

Meghan Markel 2018-ban indított bírósági eljárást a vállalat ellen, miután a The Mail on Sunday az engedélye nélkül publikálta édesapjának küldött kézzel írott levelét. Odáig fajultak a dolgok, hogy a Legfelsőbb Bíróságot is bevonták az ügybe, amely tavaly februárban kijelentette, hogy annyira egyértelmű az egész eljárás, hogy nincs szükség teljes tárgyalásra.

Az Associated Newspapers nem kapott engedélyt a fellebbezésre, ezért a Fellebbviteli Bírósághoz fordult, hogy megkísérelje az eredeti ítélet hatályon kívül helyezését. Decemberben végül a Fellebbviteli Bíróság is elutasította a vállalat kérelmét.

Bár az egy fontos büntetés nevetségesnek tűnhet, a hercegnő sokkal inkább elvi okok, mintsem nyerészkedés miatt perelte be az Associated Newspapers-t.

Ez a győzelem nemcsak az enyém, hanem mindenkié, aki valaha is félt kiállni az igaza mellett. Bár ez a győzelem precedensértékű, most az a legfontosabb, hogy közösen immáron elég bátrak vagyunk ahhoz, hogy átalakítsuk azt a bulváripart, amely kegyetlenségre ösztönzi az embereket, és az általuk keltett hazugságból és fájdalomból nyerészkedik

-mondta Meghan Markle, miután a bíróság hivatalos tárgyalás nélkül a javára döntött.

Eltitkolt részletek

Mint kiderült, a jelképes adatvédelmi kártérítést egy jóval nagyobb büntetés ellensúlyozta, amelyet azért ítéltek meg Markle-nek, mert a médiavállalat a levél engedély nélküli publikálásával szerzői jogokat is megsértett. A pontos összeget azonban nem hozták nyilvánosságra.

Továbbá a Mail on Sunday-nek fedeznie kell Meghan jogi költségeinek jelentős részét, ami meghaladhatja az egymillió fontot, azaz a 430 millió forintot is. Mindjárt más megvilágításba került az egy fontos kártérítés.

A bíróság arra is kötelezte az újságot, hogy az online és a nyomtatott felületein vezető anyagként hozza le a hercegnő ügyét, pontosabban győzelmét. A lap ennek eleget tett.

The Conversation

Ne hagyd ki!