A Mondelez amerikai multinacionális vállalat megfenyegette a londoni Primary Pantry vegán snackgyártót, hogy pert indít ellene, ha továbbra is lila színű csomagolással dobja piacra a termékeit.


Csak a lilát ne!

A Mondelez állítása szerint a Primary Pantry csokiszelete „kihasználja" a Milka termékcsalád védjegyét. Az országunkban is ismert csokimárka tulajdonosa azt nehezményezi, hogy a londoni gyártó egyik termékcsoportjánakmegjelenése nagyon hasonlít a Milka csokiéra, ami összezavarhatja a vásárlókat. A Mondelez ügyvédei ezért azt követelik, hogy a Pantry állítsa le a lila csomagolás használatát. Ellenkező esetben 5200 fontos (nagyjából 2,2 millió forintos) büntetést fognak kiszabni minden egyes alkalommal, ha védjegysértést tapasztalnak. A Pantry anyavállalata, a Nurture Brands tagadja, hogy jogsértést követett volna el.

Mi a bizonyíték?

Adam Draper, a Nurture Brands ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a csokiszeleteket 2016-ban dobták piacra a színskála különböző árnyalataiban tündöklő csomagolásokkal. Ahogy fogalmazott, mivel több színű borítást használnak, ezért a polcokon tornyosuló csokiszeletek tökéletesen megkülönböztethetők más márkák termékeitől. Véleménye szerint a szóban forgó nassolnivaló megjelenése nemhogy más színű, de még csak nem is ugyanabban a spektrumban van, mint a Milka jellegzetes borítása. Hozzátette, a Mondelez a figyelmeztetés ellenére semmilyen bizonyítékkal nem szolgált, egész egyszerűen csak „lövöldözve berúgták az ajtót".

Ha be tudják bizonyítani, hogy a szín tényleg abban a skálában van, akkor együttműködöm velük, de nem fogom kidobni az összes termékünket, amit az EU-ban forgalmazunk.

-mondta Draper.

Dávid és Góliát?

Draper kifejtette, hogy a termékek visszahívása és a jelenleg forgalomban lévő csomagolások eltávolítása akár 50 ezer font veszteséget is jelenthet. Ráadásul ebben a becslésben nincsenek benne az esetleges büntetések.

A BBC értesülései szerint a Mondelez hat hónapot adott a gyártónak a csomagolás lecserélésre.

A Mondelez igazi piaci gigász, számos leányvállalatával több mint 160 országban működik, éves bevétele 26 milliárd dollárra tehető. A Milka mellett az Oreo, a Toblerone, a Côte d'Or, a Belvita, a TUC és a Halls is a birtokában van.

A Nurture Brands-hez négy márka, az Emily, az Ape, a Rebel Kitchen és a Primal Pantry tartozik, éves bevétele 8,4 millió dollár körül mozog.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Orbán: Bármelyik pillanatban visszavásárolhatja az állam a Liszt Ferenc repülőteret

A magyar kormánynak az a szándéka, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret visszavásárolja, és ez bármelyik pillanatban megtörténhet – mondta a miniszterelnök a vajdasági Ludason.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: MTI Kelemen Zoltán Gergely

Elhunyt Kornai János közgazdász

Életének 94. évében, hétfőn elhunyt Kornai János Széchenyi-díjas közgazdász, a Magyar Tudományos Akadémia tagja, a Harvard Egyetem és a Corvinus emeritus professzora, a francia becsületrend kitüntetettje, a svéd, amerikai, és más akadémiák tiszteletbeli tagja - közölte a család hétfő este az MTI-vel.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Napelemre, fűtéskorszerűsítésre kérnél többmilliós támogatást? Ez az útja

A nagyszabású, lakosságnak szóló pályázat napelemes rendszerek és energiatakarékos, korszerű, elektromos fűtési rendszerek kialakításához nyújt támogatást. A kivitelező cégeknek hétfőtől van lehetőségük a regisztrációs kérelem benyújtására, a családok és magánszemélyek a program első ütemében december 6. és január 12. között pályázhatnak - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!