autóvezetés Miamiban

A nyári hőség megviseli a világ legnagyobb csomagkézbesítő cégénél dolgozó sofőröket.


Júniusban a kaliforniai hőhullám közepette egy 24 éves UPS-vezető meghalt munka közben. Egy hónappal később egy arizonai háztulajdonos osztott meg egy videót, amelyen egy UPS-sofőr összeesett a hőségben. A sofőrök azt mondják, hogy évtizedek óta küzdenek ezzel a problémával, ami csak egyre rosszabb lesz – számol be az Insider.

A UPS szóvivője korábban azt mondta az Insidernek, hogy a légkondicionálás hatástalan lenne a járművekben, tekintve, hogy „gyakran megállnak, ami megköveteli a motor kikapcsolását és az ajtók nyitását-zárását". Eközben a sofőrök dokumentálják a járműveikben uralkodó extrém hőségi körülményeket: a műszerfalon szinte kiakadó hőmérőkről, a fém sárvédőkön elkészített steakekről és süteményekről osztanak meg fotókat

Az extrém hőség az Egyesült Államokban több ember halálát okozta eddig, mint más időjárási jelenségek, ideértve az áradásokat és viharokat – minderről itt írtunk.

Egy texasi sofőr, aki több mint két évtizede dolgozik a vállalatnál, az Insidernek elmondta, hogy az elmúlt két évben négy hőség okozta sérülést szenvedett, köztük egyet, ami miatt két napig kórházban volt, és hetekig nem tudott dolgozni.

A UPS a „Cool Solutions" nevű programban képzést nyújt a dolgozóknak arról, hogyan kezeljék a szélsőséges időjárási körülményeket, beleértve a hőhullámokat is. A sofőrök szerint a képzés meglehetősen sok kívánnivalót hagy maga után.

Azt mondják, hogy igyál vizet és olyan ételeket, amelyek hidratálnak. Kerüld a koffeines italokat vagy az alkoholfogyasztást előző este, hogy keress egy hűvös helyet az ebédszünetedre − ami az én útvonalamon nem igazán lehetséges

– fejtette ki egy floridai sofőr. A képzés arra is ösztönzi a járművezetőket, hogy a hőhullámok idején tartsanak több szünetet, de a sofőrök szerint a teljesítményük romlik, ha lassítanak.

Három sofőr egybehangzó beszámolója szerint a felettesek lebeszélték a munkavállalókat arról, hogy sérülések miatt orvosi ellátást kérjenek − ezt a problémát a teljesítményre vonatkozó aggályoknak tulajdonítják.

A járművek légkondicionálásának kérdése a vállalat és a UPS Teamsters szakszervezet közötti közelgő tárgyalások középpontjában áll. A szakszervezet közölte, hogy sztrájkot tervez, ha követeléseit nem teljesítik 2023-ban, és olyan prémium fizetést, nyugdíjat és juttatási csomagokat szorgalmazott, melyek lehetővé teszik, hogy a sofőrök akár több mint 130 000 dollárt (52,5 millió forintnak megfelelő összeget) is keressenek évente.


The Conversation

Ne hagyd ki!