A koronavírus hatására a HR világa is átalakuláson ment át. Ebben a szektorban is leszenek nyertesek és vesztesek.


A kialakult krízishelyzetben komoly nyomás nehezedik a HR szektorra. Akik alkalmazkodnak, fejlődnek, akik nem változtatnak, elbukhatnak. A KPMG HR Pulse 2020 kutatásából szemezgetünk.

A HR-esek a járvány első hullámától kezdve a rivaldafénybe kerültek. Az üzletnek mennie kellett, az alkalmazottaknak a home office-ban is dolgozniuk kellett, a humán erőforrást biztosítani kellett. Tűzoltás. Nincs erre jobb szó.

Az elnyúló krízisben átbillent a fontossági hangsúly a hosszútávú tervezésre. A home office hatására a technológiai terület mellett a HR szektor is felértékelődött. A HR felsővezetők 60 százaléka szerint teljesen át kell alakítaniuk a működésüket, hogy alkalmazkodni tudjanak az állandó változáshoz.

A szakma úttörői a munkaerő-formálásra, a vállalati kultúra fejlesztésére, a munkavállalói élményre és az adatvezérelt HR-re tervezik építeni a jövőt.

Mi várható a munkaerőpiacon a felmérés alapján?

  • Elkerülhetetlenek lesznek az elbocsátások, a jelenlegi munkaerő 17 százalékára nem lesz szükség, a megmaradó 40 százalék részben, vagy egészben távmunkában fog dolgozni.
  • Továbbképzésekre és átképzésekre számíthat a munkavállalók 35 százaléka
  • A válaszadók 72 százaléka hangsúlyozza az át- és továbbképzések fontosságát, viszont csak 33 százalékuk szerint kivitelezhetők ezek a következő 1-2 évben
  • A cégvezetők 44 százaléka 3 év alatt az alkalmazottjai több mint felét digitális továbbképzésben részesítené, a HR felsővezetők 89 százaléka viszont nem számít ekkora fejlesztésre

Három tipp a túlélésre

Fejleszd a vállalati kultúrát!

A megfelelő munkavállalói élmény erősíti a lojalitást, fokozza a teljesítményt. Fontos, hogy a távmunkában dolgozókat ne érje hátrány a jelenlévőkkel szemben. A HR eszköztára átalakulóban van a digitalizáció miatt, így fontos szerepet játszanak a munkakultúra kialakításában.

Készítsd fel a jövőre a munkavállalókat!

Egy úttörő szakember nem munkavállalókat rendel egy munkakörhöz, hanem egy készséget egy adott feladathoz. A fókuszban a kereszt-funkcionális csapatmunka és az agilis munkavégzés áll, ugyanilyen fontos a technikai tudás bővítése, még a nem technikai munkakörök esetében is. A digitalizáció csak a megfelelően kialakított HR stratégiával kivitelezhető. A szakemberek tudása és tapasztalata egyszerre érték és kiszolgáltatottság a cégeknek.

Építs ki együttműködési rendszert!

Az ideális HR vezető nem adminisztrátor, vagy profilozó, hanem fontos tagja a stratégiai vezetésnek. Ösztönzi a vállalati kultúra fejlesztését, új típusú együttműködést képvisel, vállalati célok mentén határozza meg a prioritásokat. Előtérbe kell helyezni a szervezetfejlesztést, ami egyszerre jelenti a munkatársak hatékony együttműködési rendszerét és az ügyféligények kiszolgálását. Kulcsfontosságú a hosszútávú tervezés.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Reagált a bírálatokra a Ryanair, az utasok járnak jól

A diszkont légitársaság öt napon belül visszafizeti a törölt járatokra szóló jegyek árát a cég csütörtöki bejelentése szerint.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A szállodások 350 ezerért sem találnak 8 általánost végzett szobaasszonyt

A munkaerőhiány már most, 50-60 százalékos kihasználtságnál is fékezi a növekedést a szállodaiparban, mert azok a szálláshelyek, amelyek reménytelenül próbálják feltölteni üres álláshelyeiket, nem tudnak sem több vendéget fogadni, sem az elvárt színvonalú kiszolgálást nyújtani. Szakmai szövetségük több javaslattal állt elő.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Kínos, mondhatni ciki ügyben bírságolt a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintos bírságot szabott ki az „Év Terméke" díjat korábban osztó cégre, amiért az hiányosan teljesítette a saját maga által vállalt kötelezettségeket.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!