Több nyitott pozíció van a cégnél, mint ahány munkanélküli az országban

A munkaerőhiány miatt egyre több az álláshirdetés a neten (a cégek 96 százaléka, amíg a munkavállalók 72 százaléka tartja az állásportálokat a toborzás elsődleges felületének), egy hirdetés eredményessége pedig sok, apróságnak tűnő dologtól is függhet. Csupán a várható fizetés megadása akár 50 százalékkal több jelentkezőt eredményezhet.


Nem csak a munkanélküliek keresnek munkát

Ha az aktív és a passzív szereplőket is figyelembe vesszük, akár 2,1 millióra is tehető az álláskeresés, váltás iránt érdeklődők száma Magyarországon. A 24. hu azt írja, a munkaerőhiány miatt munkavállalókat kereső cégeknek egyebek között érdemes párhuzamosan használniuk a különböző csatornákat a toborzáshoz, és megcélozni a passzív álláskereső-bázist is.

„Minden egyes hibával redukálódik a potenciális jelöltbázis, amivel pedig egyenes arányban csökken a toborzás sikeressége. Ebből kifolyólag érdemes megfigyelni a piac működését és a jelöltek preferenciáit. Két dologra fontos különös figyelmet fordítani: az egyik a megfelelő toborzási eszköz kiválasztása a piaci viszonyok függvényében, a másik pedig az eszköz optimális és tudatos használata. Az infláció és a kialakuló ár-bér spirál jelensége például toborzási szempontból azért fontos, mert ezek megjelennek a jelöltek igényeiben, és ha figyelmen kívül hagyjuk, akkor jelentősen csökken a jelentkezőszám”

– nyilatkozta a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment igazgatója, Tüzes Imre.

Ezért válthatnak munkát az emberek

A cikk hivatkozik egy friss kutatásra, mely megvizsgálta a munkahelyváltás fő motivációit. Eszerint a váltást ösztönző elsődleges faktor a munkabér - a megkérdezettek 86 százaléka jelölte meg ezt a tényezőt. Fontos továbbá például a rugalmas munkavégzés (46 százalék), a kiszámítható időbeosztás (44 százalék) és a távmunkavégzés lehetősége (32 százalék) is.

Az álláshirdetők különösen szeretik látni az álláshirdetésekben a várható fizetést, a munkakör pontos leírását és a munkavégzés konkrét helyét is. Akár fizetési sáv is megadható, ebben az esetben az alsó és felső érték között 25-30 százalék különbséget célszerű tartani.

„Nem megfelelő álláshirdetéssel potenciális jelentkezőket veszíthetünk, ami negatív hatással van a toborzás sikerességére, ezért figyeljünk oda a munkavállalók hirdetésekkel kapcsolatos igényeire is. A kutatásban megkérdezettek mintegy 70 százalékát zavarja, ha nem szerepel a hirdetésben a munkabér. Ennek ellenére a közzétett álláslehetőségek 95 százalékában nincs erre vonatkozó információ, pedig átlagosan 50 százalékkal több jelentkezőt eredményezhet, ha ezt világosan kommunikálja a munkaadó. Az álláskeresők fele panaszkodott a feladatkör pontatlan leírására, és majdnem ennyien jelölték meg lényeges problémaként azt, ha nem szerepel a felhívásban a munkarend és a hirdető cég neve. A munkavállalók 70 százaléka mobil készüléken nézi az állásajánlatokat, ezért röviden, tömören, felsorolásokkal, de pontosan fogalmazzunk. 2022-ben már nincs helye a kliséknek a hirdetésekben”

– magyarázta a portál termékfejlesztési igazgatója, Vidó Viktor.

Az apró részleteken is múlhat a siker

A szakember szerint továbbá az is növelheti a jelentkezők számát, ha az adott pozícióval jár valamilyen bónusz, juttatás, ami manapság alig jelenik meg a hirdetésekben, pedig érdemes odaírni.

Nagyon fontos a közérthető, pontos fogalmazás is (akár a pozíció helytálló megnevezése), ami szintén növelheti az álláshirdetés sikerességét.

Fontos továbbá arra is odafigyelni, hogy ne kerüljön irreális mennyiségű elvárás a hirdetésekbe, és érdemes kerülni azokat a kvalitás-igényeket, amelyekre valójában nincs nagyobb szükség, mert komoly lemorzsolódást okozhatnak a jelentkezők körében.


The Conversation

Ne hagyd ki!