A baj az, hogy sok vezető nem veszi észre ezeket a hibákat. Ryan McGrath üzleti tanácsadó sokéves vállalkozói tapasztalataira építve 6 pontban foglalta össze a legjellemzőbb, gyakran rejtve maradó hiányosságokat.


1. Hozzád hasonló emberek alkalmazása

Képzeld el, hogy összehívod a munkatársaidat egy meetingre, hogy megbeszéljétek a problémákat és a teendőket, de nem juttok semmire, mert mindenki ugyanúgy gondolkodik. A sikeres csapatokat a változatos gondolkodás, a tapasztalat és a tagok háttere különbözteti meg a középszerű kollektíváktól. Törekedj arra, hogy olyan embereket toborozz, akik okosabbak és jobbak nálad. Röviden, tömören, akik különböznek tőled. Nem mondunk újdonságot azzal, hogy a csapatod fogja meghatározni, milyen sikeres lesz a vállalkozásod. Így a fontossági listád élén kell állnia annak, hogy egy sokszínű és tehetséges emberekből álló csapatot állíts össze.

2. Ellenállás a változásnak

Legyünk őszinték, a változás – legyen az szakmai, vagy magánéletbeli – nehezen emészthető dolog. Sajnos azonban elkerülhetetlen, még egy olyan üzletnél is, amely évek óta sikeresen működik, komolyabb változások nélkül. Ahhoz viszont, hogy a vállalkozásodat a következő szintre emeld, és valódi, hosszútávú növekedést érj el, nem elég elfogadni a változást, neked kell elindítanod.

Az új technológiák alkalmazása milyen új üzleti lehetőségeket nyitnak meg előtted? Van olyan pozíció a vállalatodnál, amelyre már nincs szükség? Mennyi pénzt invesztálsz a kutatásba és fejlesztésbe a meglévő üzletágakhoz képest? Vállalkozóként ezeket a kérdéseket fel kell tenned magadnak.

3. Kockázatkerülés

Nagy általánosságban mindenkit arra nevelnek a szülei, hogy a lehetőségekhez mérten kerülje a rizikós helyzeteket. Természetesen ez érthető hozzáállás, amely az üzleti életben is releváns. A befektetők, az alkalmazottak és az ügyfelek is a biztonságot keresik. Ettől függetlenül a rizikósabb döntéséket is be kell vállalni. Mérlegeld a lehetőségeidet, határozd meg a lehető legrosszabb kimenetelt, fogadd el, és tedd, amit tenned kell. A kockázatvállalás a vállalkozói lét alapvető velejárója.

4. Nem fordítasz elég időt magadra

Nagyon sok tulajdonos és vezérigazgató annyira belemerül vállalata vezetésébe, hogy saját magára már nem marad ideje. Természetesen ennek egészségügyi kockázatai is lehetnek, de előbb-utóbb szakmai szinten is kiütközik az elhanyagoltság. Minden hónapban szentelj egy kis időt arra, hogy értékeld a szakmai tudásodat. Gondold át, milyen szinten állsz, és hogy érdemes-e fejleszetende valamit. Légy nyitott a visszajelzésekre és az értékelésekre. Érdemes évente egyszer egy teljes vezetői értékelésnek alávetned magad, hogy kiderüljön, milyen területeken érhetsz el további növekedést.

5. Középszerű célkitűzések

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy túl szkeptikusan tekintenek az üzletük sikerességére. Az ésszerűség elveit követve, egyáltalán nem baj, ha ambiciózus célokat tűzöl ki magad elé. Ilyen esetekben még a bukást is sikerként könyvelheted el.

Például eltervezed, hogy a következő évben a vállalatod 200 százalékos növekedést fog elérni. Eltelik az év, és végül „csak" 100 százalékos növekedést tudtál összehozni. Nem jött össze a célod? Nem. Minden befektető, ügyfél és alkalmazott elégedett, mert megdupláztad a céged értékét? Valószínűleg igen.

Ne félj a bukástól. Maradj a realitás talaján, de tűzz ki magad elé grandiózus célokat és feszegesd folyamatosan a határaidat.

6. Azt hiszed, hogy minden a te dolgod

Könnyű beleesni abba a hibába – főleg fiatal vállalkozóként -, hogy azt érzed, minden kérdésre tudnod kell a választ. Ez egész egyszerűen tévedés. A világ legnagyobb vezetői sokoldalú és tehetséges emberekkel veszik körbe magukat, akik segítenek az egyedi problémák megoldásában. Fogadd el, hogy nem lehetsz minden területnek a mestere. Kérd ki az alkalmazottjaid véleményét, illetve lehetőségeidhez mérten segíts nekik az ötletük megvalósításában. Ezzel nemcsak a problémákat küszöbölheted ki, de remek vállalati kultúrát is kialakíthatsz.

The Conversation

Friss

Fotó:123RF

A prémiumkategóriás elektromos autózás már nem utópia

Az elektromos autózás forradalmát jelzi, hogy egyre több prémium autógyártó jelenik meg különböző méretű modellekkel a piacon. Gyorsan növekvő szegmensről beszélhetünk, amelynek úttörője az amerikai Tesla volt. Összegyűjtöttük azokat a már kapható e- autó modelleket, amelyek joggal szerepelhetnek a prémium kategóriában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: pixabay.com

Szép pénzt remél műkincsei digitalizálásától a világhírű  múzeum

Az Ermitázs műkincsei augusztus végén nem helyettesíthető tokenek (NFT) formájában kerülnek értékesítésre a Binance piacterén.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A Facebook, ahogyan eddig ismertük, pár év múlva megszűnhet létezni

Mark Zuckerberg igen tartalmas interjút adott a The Verge-nek, amelyből iderült, mit tervez a Facebookkal. Elöljáróban csak annyit mondunk: metaverzum.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!