Sportruházati termékek széles köre egy üzlet belsejében

Kiterjeszti a Lululemon az eddig két államban tesztelt újrahasznosító akcióját mind a 394 amerikai üzletére. A sportruházati cég e-ajándékkártyában fizet a használt sajátmárkás jóganadrágokért és más termékekért április 22-étől.

A visszavásárolt ruhákat megtisztítják, a Trove partnercég közreműködésével beárazzák, és a Lululemon weboldalán keresztül újra árulni kezdik „Like New” elnevezésű kampányuk keretében.

Több, mint semmi, és a bolygónak is jó

A ruhadarabokért típustól és állapottól függően fizet a cég, de nagyjából a következő összegekre lehet számítani:

  • rövid és hosszú ujjú pólókért, rövidnadrágokért 5 dollár (1700 Ft),
  • kapucnis felsőkért, pulóverekért, leggingsekért, nadrágokért, női ruhákért, táskákért 10 dollár (3400 Ft),
  • kabátokért és dzsekikért pedig 25 dollár (8700 Ft).

Ahhoz képest, hogy a Lululemonnál egy kapucnis felső újonnan 120 dollárba (42 ezer forintba), egy ing pedig 60 dollárba (21 ezer forintba) kerül, ezek az ajánlati árak nem tűnnek túl magasnak, de legalább a használt ruhák nem kerülnek a háztartási hulladék közé, és valamit azért fizetnek is értük. A CNN ugyanakkor azt írja, hogy a használtruha boltokban ennél magasabb áron veszik át a Lululemon márkájú termékeket.

Nem baj, hogy más beleizzadt? 

A „Like New” csak egy újabb példája annak a törekvésünknek, hogy meghosszabbítsuk termékeink élettartamát, és a körforgásos gazdaság részei legyünk

– derül ki a cég közleményéből.

A használtruha vásárlás már nemcsak trend, hanem az új normalitás.

Az akció próbája kicsiben bebizonyította, hogy a közösségünk szenvedélyesen részt kíván venni az újrahasznosításnak ebben a formájában"

- mondta a cég vezetője, Maureen Erikson.

A Lululemon termékei ideálisak az újrahasznosításra, hiszen jó minőségűek, tartósak, viszonylag hosszú ideig hordhatók. Újonnan azonban drágák, ezért a használtruha piacon erős kereslet van a kissé olcsóbb Lululemon-holmik iránt.

A sportruházati termékek újraeladásakor

a legnagyobb kihívás a vásárlók meggyőzése, hogy attól, hogy valaki már hordta és összeizzadta a ruhát, nyugodt szívvel felvehetik, mert tisztán kapják.

A Lululemon ezért is nem vont be harmadik szereplőt az újraeladási kampányba. Bíznak abban, hogy a már meglévő hírnevük a használtruha piacon is garanciát nyújt a magas minőségre, megbízhatóságra és ügyfélközpontúságra.

Más sportruházati cégek is beszálltak az újrahasznosítási bizniszbe: a Nike, az Adidas és a Patagonia is árulja sajátmárkás, használt termékeit, a H&M pedig májusban komposztálható babaruhát dob piacra.

The Conversation

Ne hagyd ki!