A biciklisek különösön örülhetnek
Fotó: Shutterstock

Új Duna-híd fogja összekötni Magyarországot és Szlovákiát

Új híd építése kezdődött Magyarország és Szlovákia között. A beruházásnak az autósok kevésbé, a gyalogosok és a kerékpárosok annál jobban örülhetnek.


Hamarosan új híd kötheti össze hazánkat Szlovákiával

Elkezdődött a magyarországi Dunakilitit és a szlovákiai Doborgazt (szlovákul Dobrohošť) a jövőben összekötő Duna-híd építése. A várhatóan 2024-es átadását követően kerékpárosok, gyalogosok, a mentőszolgálat és a fenntartási munkát végző gépkocsik használhatják az új hidat - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium az MTI-vel.

A minisztérium szerint Dunakiliti-Doborgaz gyalogos-kerékpáros Duna-híd lehetőséget teremt a térségben levő, eddig elszigetelt, határ menti települések közötti szorosabb kapcsolatra. Emellett turisztikai igényeket is kielégíthet, hiszen össze fogja kötni a szlovák oldali Kis-Csallóköz szigetet a magyar oldali Szigetközzel, és része lesz az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalnak.

A fejlesztés részeként a Duna jobb parti, Magyarország felőli oldalán gyalogos és kerékpáros út épül a duzzasztómű és a híd közötti szakaszon közel 506 méteres hosszban. A Dunakiliti és Doborgaz közötti híd 500 méter hosszú lesz (mederhíd az ártéri hidakkal együtt), melynek fele közvetlenül a víz fölött húzódik majd. A hídhoz a szlovák oldalon is gyalogos és kerékpárút kapcsolódik

- írja a közlemény.

A projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program társfinanszírozásában valósul meg. A jóváhagyott költségvetése több mint 10,4 millió euró, mely terhe Szlovákia és Magyarország között 50-50 százalékban oszlik meg. Ebből a magyar rész 85 százalékát az Európai Regionális Fejlesztési Alap, 15 százalékát a magyar állami költségvetés fedezi.

Új gyorsforgalmi kötheti össze Magyarországot Romániával

Azonban nemcsak a magyar-szlovák határon bővülnek a közlekedési lehetőségek. Orbán Viktor a Magyar Közlönyben határozatban rendelte el a napokban, minél hamarabb véglegesítsék annak a megállapodásnak a szövegét, amely értelmében új gyorsforgalmi út létesülhet Magyarország és Románia között.

Egészen pontosan a miniszterelnök arra kérte a külgazdasági és külügyminisztert, hogy a megállapodás szövegének végleges megállapításához szükséges meghatalmazási okiratot adja ki. Valamint utasította az építési és közlekedési, illetve az igazságügyi minisztereket, hogy az egyezség kihirdetéséről szóló kormányrendelet tervezetét, annak szövegének végleges megállapítását követően haladéktalanul terjesszék a kormány elé.

A bukaresti kormány tavaly decemberben hagyta jóvá az új összeköttetés létesítését a két ország között. Az infrastruktúra Békéscsabától Méhkerék felé tovább épülő M44-es autóutat, illetve a román oldalon Nagyszalonta és a határ között építendő gyorsforgalmi utat kapcsolná össze.

Magyarország és Románia között eddig két gyorsforgalmi összeköttetést adtak át: a magyar M43-as és a román A1-es autópályát összekapcsoló, Csanádpalota-Nagylak II. átkelőt 2015-ben, valamint a magyar M4-es sztrádát és a román A3-ast összekapcsoló Nagykereki-Bors II átkelőt 2020-ban.

Ne hagyd ki!