Mintegy 23 milliárd forintból újabb gyár épülhet Debrecenben. Az üzemben elektromos autók akkumulátoraiban használt precíziós alkatrészeket gyárthatnak. A MarketLine információját a gyárépítéséről itthon még nem erősítették meg, azonban egy másik bejelentés is kapcsolódhat a hírhez.
Újabb gyár létesülhet Debrecenben
65,9 millió dollárból, azaz nagyjából 23 milliárd forintból építhet gyárat Debrecenben a Ningbo Zhenyu Technology. A MarketLine információi szerint a lamináló festékeket és nagy pontosságú megmunkáló készülékeket gyártó kínai vállalat a jövőben az elektromos autók akkumulátoraiban használt precíziós alkatrészeket készíthet az európai ügyfeleinek a hajdúsági megyeszékhelyen. Az új gyár 2027 végétől üzemelhet.
A Portfolio megjegyzi, a portál értesülését egyelőre nem erősítették meg Magyarországon. Azonban a hírhez kapcsolódhat, hogy a China Eastern Airlines júniusban közölte, hogy közvetlen járatot indított Ningbo - azaz a Ningbo Zhenyu Technology kínai székhelye - és Budapest között.
Hozzáteszik, az elmúlt hetekben a Sunwoda Electronics is bejelentett egy 580 milliárd forintos akkumulátoripari beruházást Nyíregyházán, a kínai Huayou Cobalt egy 500 milliárdos lítiumakkumulátor-gyárit Ácson, valamint a szintén kínai Eve Power egy 482 milliárdos akkumulátoriparit ugyancsak Debrecenben.
Sokat javulhat a CATL akkumulátorok töltési ideje
Egyébként rendkívül gyorsan fejlődik az akkumulátorok technológiája. Például a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának, a kínai CATL-nek a vezető tudósa, Wu Kai jelentette be a napokban, hogy olyan új anyagot fejlesztettek ki, amely jelentősen javítja az e-autók lítium-ion akkumulátorainak töltési hatékonyságát, akár extrém hidegben is. Mínusz 20 fokban például 50 százalékos hatékonyságnövelést értek el, normál hőmérsékleten pedig 43 százalékost.
A Carscoops beszámolója szerint a technológia segítségével a vállalat képes lesz sorozatgyártani egy olyan akkut, amely 10 perc alatt feltölthető és 400 km hatótávolságot nyújthat a felhasználójának. Azonban a jövőben a 10 percet tovább szeretnék csökkenteni 5-7 percre.
Kételkednek a Toyota bejelentésében
A tudós nem ment el szó nélkül a Toyota friss bejelentése mellett sem. A japán cég néhány hete közölte, 2027-re képesek lesznek olyan szilárdtest-akkumulátorokat gyártani, amelyek feleannyiba kerülnek és fele akkora tömegűek mint a jelenleg elterjedt aksik, valamint akár 10 perc alatt feltölthetők.
Amiben biztos vagyok az, hogy jelenleg senki sem képes szilárdtest-akkumulátorok tömeges gyártására az iparágban. Azt állítják, hogy képesek felére csökkenteni a költségeket, ami nagyon izgalmas lenne, de kíváncsi vagyok, milyen összehasonlítási alapot használnak ehhez
- idéztük Wu Kai-t.