Öt év alatt 680 milliárd forint külföldi befektetés érkezett Debrecenbe, amivel felkerült a Financial Times a világ legjobb befektetési-ösztönzési célpontjainak TOP 10-es listájára. Olyan városokkal került egy ligába, mint New York, Berlin, Hong Kong és Berlin. Most érdemes ott ingatlant venni?


A TOP-10-es lista:

1. New York

2. Montreal

3. Berlin

4. Hong Kong

5. Manama

6. Abu Dhabi

7. Düsseldorf

8. Dubai

9. Zürich

10. Debrecen

​Nem az első eset

Papp László polgármester a bejelentés apropóján arra emlékeztetett, hogy a cívisváros nem először szerepelt jól az fDi-felmérésen; 2018-ban a Financial Times az európai kisvárosok között a legjobb befektetésösztönzési stratégiával rendelkező várossá választotta Debrecent, 2020-ban pedig ugyanebben a kategóriában második helyezett lett a cívisváros. A hajdú-bihari megyeszékhely megítélése sokat fejlődött pozitív irányba, erre utal, hogy 2017 óta évről-évre rangos nemzetközi elismerésekben részesül Debrecen, és ez idén sincs másként.

Az előkelő helyezések Varga Mihály pénzügyminiszter figyelmét is felkeltették. Mint a facebook-oldalán írta, „Debrecenbe kéne menni ... de legalábbis érdemes, befektetőként mindenképpen." A miniszter szerint a 2020-as látványos gazdaságfejlesztési eredményeknek is nyilvánvalóan nagy szerepe van abban, hogy Debrecen a világ tíz legjobb befektetési célpontja közé került.

​Nincs megállás

A fejlődés azonban a sikerek ellenére sem állhat meg: a cívisváros már kidolgozta a Debrecen 2030 stratégiáját, amely 1,8 milliárd eurós fejlesztési program. Olyan 21. századi, nagy volumenű infrastruktúra-fejlesztési projekteket tartalmaz, mint a helyi repülőtér fejlesztése, kapacitásának és utasforgalmának 2-3 millióra növelése, a közlekedési infrastruktúra fejlesztése, a déli ipari park meglévő infrastruktúrájának és közmű kapacitásainak további bővítése, az épülő BMW autógyárnak otthont adó észak-nyugati gazdasági övezet infrastruktúrájának fejlesztése, benne egy nagy kapacitású vasúti logisztikai központot és konténer terminál megépítésével. Ez a fajta komplex gazdaságfejlesztési stratégia a garanciája annak, hogy a város és környéke ingatlanpiaca (a lakóingatlanoktól, az ipari ingatlanokon keresztül az irodapiacig) tovább pezsegjen...

Cikkünk megjelenését a Cemix, valamint az Internorm támogatta.

The Conversation

Friss

Elon Musk dolgozóinak megszabták, mit mondhatnak a főnökről

Elon Musk vállalata, a The Boring Company megtiltotta a sofőrjeinek, hogy negatív fényben tüntessék fel az üzletembert. Sőt, a dolgozóknak egy komplett forgatókönyvet is be kell magolniuk, hogy minden kérdésre felkészüljenek-adta hírül a TechCrunch.

A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum öt embert szállíthat: a sofőrt, aki a Boring Company alkalmazottja, és négy utast. Elon Musk cége az első loop-ot alig több, mint egy hónapja adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. A TechCrunch a napokban kiderítette, hogy a sofőröknek egyfajta forgatókönyvet kell követniük munkájuk során Elon Musk védelme érdekében. Hogy ez mit is jelent pontosan? Megszabták, hogy bizonyos kérdésekre milyen válaszokat adhatnak.

Minden szép és jó

Az a feladatod, hogy biztonságos utazást biztosíts az utasoknak, nem pedig az, hogy szórakoztasd őket. Minimalizáld a beszélgetést, és koncentrálj az útra.

-olvasható a Boring Company utazási forgatókönyvében, amelyet a TechCrunch hivatalos úton szerzett meg.

Elon Musk nagyon népszerű manapság, éppen ezért a vállalat nem szeretné, ha az alkalmazottak negatív fényben tüntetnék fel őt. Legalábbis a szkriptből erre lehet következtetni. A forgatókönyv egyértelmű utasításokat ad a sofőröknek, hogy mindenáron kerüljék az üzletemberrel kapcsolatos kérdéseket. Szemezgessünk még a dokumentumból!

Ez a kérdéskategória (minden, ami Musk-al kapcsolatos) rendkívül gyakori és rendkívül érzékeny téma. Az utasok rajongása az alapítónk iránt elkerülhetetlen, a hozzá köthető kérdések dominálhatják a beszélgetést. Legyen a lehető legrövidebb, és tegyen meg mindent, hogy leállítsa a beszélgetést. Ha az utasok továbbra is erőltetik a témát, udvariasan közölje:" Sajnálom, de tényleg nem tudok mit hozzáfűzni" majd váltson témát.

A vállalat az erőszakosabb utasokra is felkészült. Ha tovább kérdezgetik a sofőrt, hogy milyen vezető Musk, illetve, hogy szeret-e neki dolgozni, az alábbi választ kell adnia:

Természetesen, ő egy nagyszerű vezető. Mindannyiunkat arra motivál, hogy remek munkát végezzünk!

Na de mi van akkor, ha az utasok rákérdeznek Elon Musk Twitteres ámokfutásaira?

Elon közszereplő. Azért vagyunk itt, hogy fantasztikus utazási élményt nyújtsunk!

Igaz, amit az újságok írnak róla? Udvariatlan főnök? Füvezik? Nem engedi, hogy az alkalmazottak szabadságra menjenek?

Nem olvastam ezeket a cikkeket, de nekem más tapasztalataim vannak vele kapcsolatban.

Mióta dolgozol a cégnél?

Elég ideje ahhoz, hogy úgy ismerjem az alagutakat, mint a tenyeremet!

Mennyi baleset köthető a rendszerhez?

Ez egy nagyon biztonságos rendszer.

Nos, nagyjából így néz ki a Boring Company valós idejű, hónapokig, évekig tartó, élőszereplős „filmjének" forgatókönyve.

Vannak bajok

Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet. A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyanezt 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá az utasok alig néhány nappal a Vegas-i loop átadása után máris komoly kritikákkal illették a projektet. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy a metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Kikötött a világ leghíresebb konténerhajója, sokba fájt a Szuezi kaland

Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kockás papír helyett vali.hu, így pörgetnék föl a hazai digitalizációt

A digitalizáció erősítéséről tárgyalt a Nemzeti Versenyképességi Tanács, a testület négy területen javasol intézkedéseket a kormánynak - közölte a pénzügyminiszter a közösségi oldalán.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!