Reménysugár
Az Indigo Partners amerikai magántőke-társaság összesen 255 darab A321-es repülőgépet rendelt az Airbus-tól. A koronavírus-járvány kezdete óta ez az első jelentősebb megrendelése a cégnek.
Az Indigo Partners-t az a Bill Frank alapította és igazgatja, aki tulajdonjoggal rendelkezik a magyar Wizz Air-ben.
Részesedése van továbbá az egyesült államokbeli Frontier, a mexikói Volaris, valamint a kínai és argentin Jetsmart légitársaságokban.
Ez egy olyan megrendelés, ami egészen az évtized második felébe repít minket – ez nagyon fontos az Airbus számára, hogy hosszú távon piacképes legyen, és hogy meg tudja tervezni a termelést, miközben a Covid-19-ből kilábalva egy kereslet uralta világból egy kínálat uralta világba lépünk be.
-mondta Guillaume Faury vezérigazgató a CNBC-nek a Dubai Air Show rendezvényen.
A megállapodás pénzügyi részletei nem ismertek, de minden bizonnyal dollármilliárdok ütik az Airbus markát.
Csak jobb lehet
Faury a közelmúltban megosztotta véleményét a légiközlekedési iparág jövőjéről. Bár a járványügyi adatok javuló tendenciát mutatnak, a szektor jövője továbbra is csupa kérdőjel. A kereskedelmi járatok már éledeznek, azonban rengeteg szakember úgy látja, hogy az üzleti utazások fellendülésére még jó ideig nem lehet számítani. Faury más véleményen van.
A vállalatok rájöttek, hogy hamarosan eljön az a pillanat, amikor ismét személyesen kell találkozniuk a partnereikkel és a beszállítóikkal. Előbb-utóbb ki kell menniük a terepre, ha új termékeket akarnak fejleszteni, vagy gyárakat akarnak építeni
-nyilatkozta a svájci NZZ am Sonntag újságnak.
Arról is beszélt, hogy a légitársaságoknak előre kell tervezniük, mennyi helyet szánnak kereskedelmi, üzleti utazásra. A repülési szolgáltatásokat nyújtó vállalatok adatai egyértelműen alátámasztják véleményét, ugyanis a piac szereplői közel annyi hellyel kalkulálnak a business osztályon, mint a 2019-es évben.
Arra a kérdésre, mire számít az üzleti utazások terén, diplomatikusan nyilatkozott. Úgy véli, valószínűleg kevesebb üzletembert szállítanak majd a repülőgépek, de elenyésző lesz a különbség a vírus előtti békeidőkhöz képest.
Aligha több, de nem is kevesebb, mint a pandémia előtt
Az Airbus 2019-es bevételei elérték a 70,5 milliárd eurót, ám 2020-ban „csupán" 49,9 milliárd eurós bevételt könyvelhetett el. A vállalat tavaly 566 kereskedelmi repülőgépet gyártott a 2019-es 863-hoz képest. A helikopter részleg egész jól átvészelte a vírust, amiből a cég 2020-ban 300-at gyártott, 32-vel kevesebbet, mint a vírust megelőző évben.
Faury Dubaiban azt is elmondta, hogy a jövőben kiemelt figyelmet fognak szentelni a hidrogén üzemanyagokra, ami véleménye szerint az egyik legjobb fegyver a klímaváltozás elleni harcban.
EBBEN A CIKKÜNKBEN részletesen írtunk arról, jelenleg mi a helyzet a gyulai Airbus-gyárban, ahol a repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez gyártanak majd precíziós alkatrészeket.