Valami elindult
Az Amazon 2019-ben indította el az Amazon Care nevű egészségügyi szolgáltatását, amely lehetővé teszi a programban résztvevő felhasználóknak, hogy üzenetek vagy videóhívások segítségével tanácsot kérjenek klinikai orvosoktól. Egyes városokban a szakemberek igény esetén házhoz is mennek.
A szolgáltatást sokáig csak az Amazon dolgozói élvezhették, a cég viszont idén nyáron elkezdte a Care országos értékesítését más cégek számára is.
Az Amazon első ügyfele a Precor fitneszgép-gyártó volt, most pedig egy igazi nagyágyúval, a Hilton Worldwide Holdings-al bővült üzleti partnereinek tábora. A Hilton 2020. december 31-én körülbelül 141 ezer embert foglalkoztatott világszerte. Azok az egyesült államokbeli dolgozók, akik a Hilton egészségügyi programjának tagjai, jövőre már a Care előnyeit élvezhetik.
Jó időzítés
Az Amazon nagyjából ugyanúgy akar betörni az egészségügybe, ahogyan a felhőalapú szolgáltatások piacára. Néhány ével ezelőtt a növekvő e-kereskedelmi igények kiszolgálására óriási adatközpontokat épített, majd később az infrastruktúrához való hozzáférés jogokat a felhőágazati szereplőknek tovább értékesítette. A cég ehhez hasonlóan kiépítette az eü-bizniszét -eleinte saját dolgozói érdekében-, most pedig eladja a szolgáltatásokat más vállalatoknak.
Kristen Helton, az Amazon Care igazgatója nagy előrelépésnek nevezte a Hiltonnal kötött megállapodást, ami egyben bizonyítja, hogy a program országos szinten is megfelelően működik. Hozzátette, a munkaadók koronavírussal kapcsolatos biztonsági aggodalmai és a munkaerőhiány miatt kialakult toborzási szükségletek mind hozzájárultak a keresletnövekedéshez.
A Hilton az alapcsomagot, azaz az üzenetekkel történő kapcsolattartást teljes egészében állja a dolgozóinak, az otthoni ellátást és a videóhívásokat pedig nagy mértékben támogatja.
Az Amazon terve az, hogy idővel az orvosokat mesterséges intelligencia alapú diagnosztikai eszközökkel helyettesítse, de most még szüksége van a hús-vér szakemberekre.