A 4-18 éves gyerekek átlagosan 107 percet töltenek naponta a TikTokon világszinten. Mellette nagyon népszerű például a YouTube, de újabb appok is feltörekvőben vannak. A kutatások szerint a magyar fiatalok is csüngenek a neten.
Ezek a legnépszerűbb appok a gyerekek körében
Továbbra is a TikTok a legnépszerűbb applikáció a 4-18 éves gyerekek körében. A TechCrunch összefoglalója szerint világszinten majdnem kétszer annyi időt tölt az említett korosztály a kínai eredetű appban, mint a második legnépszerűbb YouTube-on. Emellett dinamikusan növekszik a ByteDance alkalmazásban töltött percek napi száma is.
De itt a gyerekek körében legnézettebb appok listája:
- TikTok: 107 perc/nap,
- Snapchat: 72 perc/nap,
- YouTube: 67 perc/nap,
- Netlix: 48 perc/nap,
- Instagram: 45 perc/nap,
- Disney+: 40 perc/nap,
- Facebook: 20 perc/nap,
- Pinterest: 16 perc/nap,
- Twitter: 10 perc/nap.
Ha összeadjuk a különböző alkalmazásokon töltött napi átlagidőt, igen nagy értéket kapunk. Azonban egyes applikációk egyszerre is futtathatók, és akár több készüléket is használhatnak a gyerekek azonos időben. Valamint a napi átlagértékeket jellemzően éves adatokból kalkulálják ki.
A HVG megjegyzi, hogy összességében a 18 éven aluli gyerekeknél 18 százalékkal nőtt a videós tartalmak megtekintése 2022-ben az előző évhez képest, és átlagosan napi 45 percet töltöttek videózással a hosszú formátumú videókat kínáló platformokon, például a YouTube-on, a Netflix-en, a Disney+-on, vagy az Amazon Prime-on.
A neten csüngenek a magyar gyerekek is
Magyarországon a 10–15 évesek egy átlagos hétköznapon nagyjából két, hétvégenként körülbelül három órát töltenek a világhálón. A legtöbben a felső tagozatba lépve kapják meg az első okostelefonjukat – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, valamint a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesület kutatásából.
A felmérés rámutat, hogy a magyar gyerekek leginkább alsó tagozatban kezdenek játszani a világhálón. Ekkor ismerkednek meg a közösségi médiával is, ahol a hatóság szerint is a TikTok viszi a prímet a Facebook előtt. A felső tagozatosoknál egyértelműen ezen oldalak (és az Instagram) pörgetése teszi ki az internetezés javát. Az utóbbiak közül háromból ketten vannak fent a Facebookon, a TikTokot pedig minden második-harmadik gyerek használja.