A Walt Disney vezérigazgatója, Bob Chapek bejelentette,a szórakoztatóipari konszern arra készül, hogy saját metaverzumot hozzon létre. A tervek szerint Mickey egér digitális világa lesz a legboldogabb hely a virtuális világban.
A terv kész
Minden jel arra mutat, hogy Mark Zuckerberg dominóeffektust indított el, amikor néhány hónapja felvázolta a Facebook metaverzumának terveit. Időközben a Roblox nevű játékuniverzum, az Epic Games videojáték fejlesztő vállalat, a Microsoft technológiai óriás, sőt, még a Disney is arról számolt be, hogy már gőzerővel azon dolgozik, hogy megépítse saját interaktív digitális világát. Bár utóbbi a technológiai részletek híján egyelőre csak a divatos frázist dobta be a közösbe, Chapek szerint ennek az új digitális határnak az átlépése összhangban van a Disney több évtizedes technológiai innovációs történetével, amely közel egy évszázada a Willie Gőzhajóval, azaz az első szinkronizált rajzfilmmel kezdődött.
A vezérigazgató szavaiból arra lehet következtetni, hogy a konszern hű marad az iparágához, és a metaverzumot is főleg a szórakoztatóipari megoldások forradalmasítására fogja használni:
Eddigi erőfeszítéseink csupán arra szolgáltak, hogy még szorosabban össze tudjuk majd kapcsolni a fizikai és a digitális világot, lehetővé téve a történetmesélést a határok nélküli, saját Disney Metaverzumunkban.
Lassan, de biztosan
Az elképzelés nem újkeletű, a Disney korábbi digitális ügyvezető alelnöke, Tilak Mandadi 2020-ban a LinkedIn-en írt egy vidámpark-szerű metaverzum megalkotásáról.
A tervek szerint ez egy olyan hely lesz, ahol a fizikai és a digitális világ hordozható eszközök, okostelefonokon és digitális hozzáférési pontok segítségével egyesül. Chapek korábban a CNBC-nek beszélt arról, hogy a metaverzum tökéletes eszköz a Disney+ streaming platform szolgáltatásainak kiterjesztésére, ahol a történetmesélés a háromdimenziós vászonnak köszönhetően új szintre léphet.
A vezérigazgató nagyszabású terveit a negyedéves eredmények ismertetése során osztotta meg a befektetőkkel, és egyúttal figyelmeztette őket, hogy bár a Disney + új előfizetőinek száma továbbra is növekszik, a gyarapodás jóval lassúbb, mint az elmúlt másfél évben.
A konszern az október másodikán zárult negyedévben 2,1 millió új előfizetővel gazdagodott a második negyedév 12,6 milliós eredményéhez képest.
Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a Netflix, az AT&T, a WarnerMedia és a ViacomCBS is hasonló helyzetben van. A Disney + jelenleg 118,1 millió előfizetővel rendelkezik.
A harmadik negyedéves bevétel meghaladta a 18 milliárd dollárt, viszont a felhasználónkénti nyereség kilenc százalékkal, 4,12 dollárra csökkent. A konszernhez tartozó Disney+, ESPN+ és Hulu streamingplatformok összesen 179 millió előfizetőt hoztak a cégnek.
A fogyasztói szegmens bevétele 38 százalékkal, 4,6 milliárd dollárra nőtt, míg a tartalomértékesítési és a licencbevétel kilenc százalékkal, kétmilliárd dollárra ugrott.
Az eredményekhez nagyban hozzájárultak a Fekete Özvegy, a Shang-Chi és a tíz gyűrű legendája és a Free Guy filmek sikerei, amelyek az októberben zárult negyedévben jelentek meg.