A Facebook nem sokkal azután jelentette be legújabb funkcióját, hogy néhány óra alatt elfüstölte piaci értéke egyharmadát. Most az újítástól várja a csodát.
A Facebook új szolgáltatása ismerős lehet az Instagram felhasználóknak. A Reels-ről van szó, ami a képmegosztó appon már 2020 óta elérhető. A funkció a megszólalásig hasonlít a TikTok már-már ikonikus felületére, segítségével a felhasználók rövid minivideókat pörgethetnek megszakítás nélkül.
A Reels messze a leggyorsabban növekvő tartalomformátumunk, és a mai napon globálisan mindenki számára elérhetővé tesszük a Facebookon
-írta Mark Zuckerberg vezérigazgató.
A közösségi óriás a közelmúltban jelezte, az emberek Facebookon töltött idejük több mint felét már videók nézésével ütik el, ezért új módszereket dolgozott ki a tartalomgyártók támogatására.
Egyebek között több országra kiterjeszti alkotói programját, melynek tagjai pénzjutalmakban részesülhetnek tartalmaik után. Továbbá speciális bannereket és matricákat tesztel, hogy a kontentgyártók felugró hirdetéseken keresztül további bevételekre tegyenek szert. Ez a felhasználóknak nem jó hír, a platform ugyanis azt tervezi, hogy a Reels videók között teljes képernyős hirdetéseket jelenítsen meg.
Houston, baj van…
A Meta Platforms (a Facebook anyavállalata) tájékoztatása szerint 2021 utolsó pénzügyi negyedévében csökkent a Facebook havi aktív felhasználóinak száma. Erre 18 éve, azaz a Facebook fennállása óta nem volt példa. Persze egyelőre nincs komolyabb probléma, ugyanis továbbra is 1,929 milliárd felhasználó pörgeti a platformot aktívan.
Az azonban már aggasztóbb, hogy a közösségi óriás figyelmeztetett: a TikTokhoz és a YouTube-hoz hasonló riválisok miatt egyre lassul a cég gazdasági növekedése. Ezzel párhuzamosan a hirdető partnerek kevesebbet költenek a Facebookos reklámokra, emiatt a bevételek is fokozatosan csökkennek.
Mark Zuckerberg vezérigazgató is megszólalt az ügyben, elmondása szerint az értékesítési számokra elsősorban az nyomta rá a bélyegét, hogy a fiatalabb felhasználók közül sokan átpártoltak a rivális szolgáltatókhoz.
Tovább rontja a helyzetet, hogy az Apple szigorú változtatásokat hajtott végre adatvédelmi üzletpolitikájában, amelynek eredményeképp a Meta partnerei nehezebben tudják mérni hirdetéseik megtérülését a Facebookon és az Instagramon.
A Meta pénzügyi igazgatója, Dave Wehner arra számít, az Apple új szabályrendszere akár több tízmilliárdos veszteséget is okozhat a cégnek idén.