És sok a bizonytalanság is
Fotó: Shutterstock

Nem a hűség számít a gépjárműflották piacán

A szakértő szerint megszűnt a márkahűség a gépjárműflotta piacán. Jelenleg azt az autót veszik, ami elérhető. Kivárás is jellemzi a szektort, leginkább az infláció, a magas árak és a hosszú szállítási idő miatt.


Van aktivitás a gépjárműflotta piacán, de sokan inkább kivárnak

Penz Tamás a Merkantil Bank Flotta üzletágának vezetője, a Merkantil Bérlet Kft. ügyvezető igazgatója szerint nincs jó helyzetben a hazai gépjárműflotta-piac. Ráadásul a problémái meglehetősen összetettek.

Meglátásom szerint a magyar gépjármű flottapiac halmozottan hátrányos az eurózonán belüli országokhoz képest, mivel náluk kevésbé emelkedtek az autóárak és a finanszírozáshoz kapcsolódó kamatok. Ebből is ered a jelenlegi megtorpanás, amit tovább ront a keresletcsökkenés és a magánszemélyek eltűnése a vásárlói körből. Ami talán pozitív, hogy az eddig érzékelhető, komoly áremelkedés lassan magáll

- idézi Penz Tamást a VG.

Hozzátette, vannak olyan cégek, akik mozgolódnak a piacon, azonban sokan továbbra is kivárnak. Ráadásul a gazdasági bizonytalanságok miatt sem látni tisztán, hová vezetnek a mostani folyamatok.

Valóban sok a bizonytalanság 

Megjegyezte, a gyártók jellemzően legalább másfél éves határidővel vállalják az új autók leszállítását. Valamint az is előfordul, hogy sem a határidő, sem a későbbi ár kapcsán nem tudnak biztosat mondani.

A forint folyamatos árfolyamingadozása és az infláció miatt, gyakorlatilag kikopott az árgarancia a piacról. Mindössze néhány olyan, nagy gyártó maradt, aki átvállalja a vevőtől ezt a kockázatot. Ezért sokan vannak, akik a felszereltséget tekintve kompromisszumokat vállalva a raktáron lévő modellek közül választanak, míg mások inkább kivárnak, vagy ezért az ázsiai gyártók, könnyebben elérhető modelljei közül választanak

- nyilatkozta a szakember.

Ezek a legkelendőbb új autómárkák Magyarországon

Valamivel több mint 38 ezer új autót helyeztek forgalomba idén január elejétől április végéig Magyarországon. Ez 0,8 százalékos többlet, de gyakorlatilag stagnálás 2022 azonos időszakához viszonyítva. Ráadásul 2021 első négy hónapjához képest nagyjából 20 százalékos a visszaesés.

A Datahouse statisztikái mutatják, melyek voltak a legnépszerűbb márkák idén a január-áprilisi időszakban. Eszerint a listavezető a Toyota 14 százalékos piaci részesedéssel. A második helyet a Skoda szerezte meg: a cseh márka a piac 8,5 százalékát mondhatta magáénak ekkor. A harmadik helyen pedig a Ford állt 7,9 százalékkal. A márkarangsort éveken át uraló Suzuki a piac 7,8 százalékát fedte le az említett időszakban. De mutatjuk a listát!

  1. TOYOTA - 5416 darab értékesített autó - 14,2 százalékos piaci részesedés
  2. SKODA - 3234 db - 8,5 százalék
  3. FORD - 2996 db - 7,9 százalék
  4. VOLKSWAGEN db - 2984 - 7,8 százalék
  5. SUZUKI - 2977 db - 7,8 százalék
  6. KIA - 2581 db - 6,8 százalék
  7. DACIA - 1912 db - 5,0 százalék
  8. BMW - 1734 db - 4,6 százalék
  9. MERCEDES db - 1495 - 3,9 százalék
  10. OPEL - 1410 db - 3,7 százalék

Ne hagyd ki!