Nem tűnik megfelelőnek a luxusmárkák árpolitikája
Fotó: Shutterstock

Fordulat a luxuscikkek piacán: Újraárazhatják a termékeket

Változóban van a luxuscikkek piaca. Úgy tűnik, zavarja a leggazdagabbakat a luxustermékek árszabása. Mindez az árpolitikájuk újragondolására kényszerítheti a nagy luxusmárkákat.


Kevesebbet fizetnének a luxusért a leggazdagabbak

Zsugorodik a luxustermékek piaca. A Bain & Co. nemzetközi üzleti tanácsadó szerint a vásárlók az árak gyors emelkedése miatt hagyják el a piaci szegmenst. Mindez arra kényszerítheti a luxusmárkákat, gondolják újra az árképzési stratégiájukat, valamint módosítsanak a kínálatukon – írja a Bloomberg.

Ami a luxusiparban folyik, az az eladóknak sem kifizetődő. Elidegenednek a vevőik, köztük a nagyon tehetős vásárlók is. A vásárlók kezdik megkérdőjelezni a termékek egyre emelkedő árait

- nyilatkozta Claudia D’Arpiziót, a Bain partnere.

Néhány olyan ikonikus divatcég, mint az Yves Saint Laurent, reagált is a piaci változásokra: egyes táskáinak csökkentette az árát.

Mindezek következtében - a Bain előrejelzése szerint - idén stagnálhat a luxuscikkek piaca. Pedig tavaly 8, két éve pedig 13 százalékkal nőtt a szegmens.

Jól járt, aki luxusórába fektetett az elmúlt években

Egyébként a Knight Frank ingatlan-tanácsadó cég tanulmánya szerint a luxusórák piacán átlagosan évi 9 százalékos hozam keletkezett az elmúlt tíz évben. A különleges órák ára pedig átlag 147 százalékot emelkedett a vizsgált időszakban. Ezzel szemben a veterán autók árszintje „csak” 118 százalékkal, a gyémántoké pedig 13 százalékkal nőtt – derül ki az Economic Times összeállításából.

Bár az évi 9 százalékos hozam jelentős, akár nagy áringadozások is előfordulhatnak az órák piacán a gazdasági változások hatására.

Ha valaki arra gondol, hogy az óra olyan befektetés, amely a tőkepiacihoz hasonló hozamokat generál, teljes tévúton jár. Az órákat egyáltalán nem szerencsés, sőt, az iparág számára is kifejezetten káros a tőzsdei befektetésekhez hasonlítgatni. Mi termékeket állítunk elő, és nem befektetési eszközöket

- idéztük Jean-Frédéric Dufourt, a Rolex vezérigazgatóját néhány hete.

A Business Insider szerint a WatchCharts Overall Market Index 72 százalékot emelkedett 2021 januárja és 2022 márciusa között. Ekkor a kisbefektetők nagyot kaszáltak a kriptovaluta- és mémrészvény-befektetéseiken, majd igyekeztek diverzifikálni a portfóliójukat. Azonban amint a Fed elkezdte emelni a kamatokat 2022-ben, az órák iránti kereslet csökkent. Az árcsúcstól 38 százalékot esett az index, míg az S&P 500. 13 százalékot emelkedett.


Ne hagyd ki!