Egy adag pattogatott kukorica egy távirányító mellett és egy TV előtt, melynek lépernyőén a Marvel logója látható
Fotó: Shutterstock

Nem várt kihívót kapott a Marvel, támadnak a Barbie babák

A Mattel vezérigazgatója, Ynon Kreiz bejelentette, a Marvellel egyenrangú szórakoztató franchise-zá akarja alakítani a játékgyárat. Ha minden a tervek szerint halad, a szuperhősöknek hamarosan Barbie babákkal kell megküzdeniük a nézettségért.



Ambícióból nincs hiány

Nagyon jó analógiának tartjuk a Marvelt. Úgy gondoljuk, hasonló sikereket érhetünk el franchise-aink erőssége, vonzereje és rajongótábora által

-vázolta fel Kreiz nagyratörő terveiket a Time magazinnak adott interjújában.

A Barbie, a Hot Wheels, az American Girl és a Fisher-Price mögött álló játékkonszern jelenleg 14 filmen és 30 televíziós show-n dolgozik, köztük egy élőszereplős Barbie-filmen, amelyben Margot Robbie és Ryan Gosling játssza a főszerepeket.

A Mattel a világjárvány egyik legnagyobb győztese, 2020 második felében 20 éves értékesítési csúcsot produkált a vállalat. A 2021-es évet 5,45 milliárd dolláros bevétellel zárta, ami éves viszonylatban 19 százalékkal haladja meg a 2020-as eredményeket. Ebből az összegből 903 millió dollár volt a nyereség, 779 millióval több, mint a megelőző évben.

Sikereit elsősorban annak köszönheti, hogy a szülők a vállalat termékei segítségével próbálták rábírni gyerekeiket, hogy kevesebb időt töltsenek a képernyők előtt.

Sikerülhet?

A Mattel nem titkolt célja, hogy meglovagolja a pandémia alatt tapasztalt népszerűségi hullámot és a Barbie babák ismét régi fényükben tündökölhessenek. Hollywood-i tervei mellett reklámipari stratégiáját is átalakította. A múlt héten például a Super Bowl alatt jelent meg egy Barbie hirdetés, amely a USA Today's elemzése szerint az egyik legjobban teljesítő reklám volt az egész rendezvény idején.

A Barbie babák iránti kereslet növekedése részben a cég arculatváltására vezethető vissza, melynek középpontjában a babák diverzifikálása áll. Napjainkban már kerekesszékes és pigmentfoltos babák is kaphatók a sokszínűség és az elfogadás szellemében. A cég július elején egy olyan babát is piacra dobott, amelyet a készítői a teniszcsillagról, Naomi Osakáról mintáztak.

A cég továbbá jelezte, hamarosan egy Hot Wheels videojátékot is piacra fog dobni.

Mindenesetre a Marvelt nemhogy lekörözni, de utolérni is már-már lehetetlen küldetésnek tűnik, így a Mattelnek fel kell kötnie a gatyát, ha komolyan gondolja tervét. EBBEN A CIKKÜNKBEN számadatokkal is alátámasztottuk, mekkora feladatra vállalkozik a játékgyártó.

Ne hagyd ki!