Szárnyal az ágazat
A világ okostelefongyártói 2021-ben összesen 1,39 milliárd új készüléket értékesítettek, négy százalékkal többet, mint 2020-ban. Ágazati szereplők számára ez jó hír, ugyanis a globális értékesítési számok 2017 óta folyamatosan csökkentek, abban az évben 1,56 milliárd okostelefon talált új gazára.
Harmeet Singh Walia, a Counterpoint Research vezető elemzője szerint részben az Észak-Amerikában, Latin-Amerikában és Indiában tapasztalt „felgyülemlett igényeknek” köszönhető, hogy magára talált a piac.
Az Egyesült Államok növekedését nagyrészt az Apple első 5G-kompatibilis iPhone 12-es sorozata iránti kereslet vezérelte, amely egész évben kitartott. A Black Friday és az ünnepi akciók miatt erős negyedévvel zárta az évet a gyártó.
A szakértő kifejtette, hogy Indiában magasabb volt az eszközök cserearánya, főleg a jobb elérhetőség és a vonzóbb finanszírozási lehetőségek miatt.
A piac fellendülése még jobb is lehetett volna, ha nincs az alkatrészhiány, amely 2021 második felének nagy részét befolyásolta. A főbb márkák viszonylag jobban átvészelték a helyzetet, így növekedni tudtak […]
-mondta Walia.
Hogy teljesítettek a nagyok?
A Samsung az eladásokat tekintve megtartotta vezető pozícióját az okostelefon piacon. 2021-ben mintegy 271 millió készüléket szállított ki, ami 6%-os éves növekedést jelent. A Samsung a héten közölte, hogy az aktuális negyedévben az okostelefonok és táblagépek iránti kereslet csökkenésére számít a gyenge szezonalitás és az alkatrészellátással kapcsolatos bizonytalanságok miatt. Emellett nagyobb hangsúlyt fog fektetni a csúcskategóriás Galaxy S szériára, illetve versenyképes 5G készülékek bevezetését tervezi.
A Xiaomi 31%-kal, 190 millióra növelte eladott készülékei számát. Bár szállítási volumene jelentősen elmarad a Samsung és az Apple teljesítményétől, a Xiaomi az elmúlt években a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát.
Az Oppo és a Vivo is kétszámjegyű növekedést regisztrált tavaly: 143,2 millió, illetve 131,3 millió készüléket értékesítettek.