Három lány barát egy tökéletesen megírt cikkre mutat a laptopjukon, ami egy fekete asztalon van

A BuzzSumo tartalommarketing platform szakértői több mint 100 millió cikket elemeztek hogy megállapítsák, mely szavak, kifejezések vonzzák legjobban az olvasókat. A 2021-es eredmények egyértelműen jelzik, hogy rengeteget változott az emberek érdeklődési köre az elmúlt néhány évben.



Visszatekintés

Mielőtt belemerülnénk a portál kutatásának eredményeibe, fontos megjegyezni, hogy a BuzzSumo, mint említettük, tartalommarketing, és nem p kommunikációra szakosodott platform . Éppen ezért megállapításai mindenki számára hasznosak lehetnek, akik szeretnének több olvasót csalogatni saját oldalukra, tartalmukra. Legyen szó akár egy kisvállalkozóról, aki e megnyerő Facebook hirdetést akar összerakni, egy YouTuberről, aki több nézőt szeretne bevonzani, vagy épp egy íróról, aki arra keresi a választ, hogyan tűnhetne ki az online tér forgatagában.

Egy valami biztos: ami működött 2017-ben, már nem működik 2021-ben. Vagy 2022-ben, ha úgy tetszik.

A BuzzSumo rámutatott, hogy 2017-ben azokra a tartalmakra kattintottak legtöbben, amelyek címeiben érzelmekhez köthető kifejezések voltak (például „örömkönnyek”, „nem tudod majd abbahagyni a nevetést”, „libabőrös leszel”). Kifejezetten népszerűnek számítottak a kvízjátékok („50-ből 1 ember tudja teljesíteni ezt a tesztet”), illetve a csoportidentitásra („15 dolog, amit csak a tanárok értenek”) típusú címek.

Az elmúlt években azonban rengeteget változtak a felhasználói igények és a közösségi platformok algoritmusai is. 2017-ben a Facebook elkezdte kigyomlálni a „nem fogod elhinni, mit csinált ez az ember” jellegű, kattintásvadász címekkel operáló cikkeket. Továbbá a felhasználók is rájöttek, hogy ezek az irományok semmilyen érdekes információt nem tartalmaznak. Egy szó, mint száz, a nyálas, kattintásvadász tartalmak ideje leáldozott.

Mi működik most?

Az emberek évről-évre több online tartalmat fogyasztanak, egyre több a tartalomgyártó, és egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Kérdés, hogyan lehet csatát nyerni a figyelemért folyó háborúban? A BuzzSumo rendkívül hosszan taglalja a működőképes, olvasóbarát címek jellemzőit, mi a legfontosabbakat emeltük ki, amelyek az alábbiak:

  • Legyen szó bármilyen platformról, a legsikeresebb cikkek címei rövidek
  • Az olvasók szeretik, ha számok szerepelnek a címben
  • Bizonyos háromszavas kifejezések, például az „amit tudnod kell”, vagy az „első alkalom, hogy” kedvező hatást fejtenek ki
  • Tetszik vagy sem, a hiperbolák továbbra is működnek. Természetesen nem a matematikában használt kúpszeletekre gondolunk, hanem a retorikai fogalomra. Magyarul a tartalmi erősítésre, a szavak jelentésének eltúlzására
  • A rangsorok, a toplisták, az újdonságok, a meglepetések és a hasznos tapasztalatok megosztása ösztönzik az elköteleződést
  • Az időcentrikus elemek szintén ("idén", "X másodpercben belül") rendkívül hatékonynak bizonyultak

Ha kíváncsi vagy a BuzzSumo részletes elemzésére, kattints ide!

The Conversation

Ne hagyd ki!