Lidl áruház kiskereskedelem statisztika
Fotó: Philip Lange / Shutterstock.com

Lidl, Tesco - az egyiknek sikerült, a másiknak kevésbé

A Lidl 26 milliárd forintos nyereségről, a Tesco 21 milliárd forintos veszteségről számolt be a legutóbbi pénzügyi évről szóló jelentésében. Előbbinek 19 százalékkal nőtt az árbevétele, utóbbinál minimálisan csökkent. Nagy teher volt mindkét cégnek a kiskereskedelmi különadó.


A Lidl Magyarország Bt. nettó bevétele 1159,2 milliárd forintra emelkedett, amely 19 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Ez a növekedés nagyjából megegyezik az eladott áruk beszerzési értékének emelkedésével, amely 854,3 milliárd forint lett tavaly. Mindez arra utal, hogy a cég nem hárította át a beszállítók áremelését nagyobb mértékben a vásárlókra, mint az őket is érintette - írja a Portfolio.

A személyi jellegű ráfordításaik 71,8 milliárd forintot tettek ki, amely 25,3 százalékos növekedés éves bázison. A dolgozói létszám átlagosan 7 292 fő volt, kicsivel kevesebb, mint a tavalyi 7 361 fő.

A kiskereskedelmi multi az egy évvel korábbinál nagyobb, 26,8 milliárd forintos nyereséggel zárt.

Veszteséggel zárt a Tesco

A Tesco 721,6 milliárd forint árbevételt ért el, amely minimális csökkenést jelent az egy évvel korábbi 723,3 milliárd forinthoz képest. A 17,6 százalékos tavalyi inflációt nézve azonban ez jelentős csökkenést jelent a termékforgalomban.



A személyi jellegű ráfordítások 3 százalékkal, 54,6 milliárd forintra nőttek. A bérek azonban ennél nagyobb mértékben emelkedtek, mert a cég dolgozóinak átlagos létszáma a friss pénzügyi évben 8386 fő volt, szemben a korábbi 9126-tal. Ez pedig majdnem 8 százalékos csökkenés.



A cég az évet 21,6 milliárd forintos mínusszal zárta, amely az előző 19,6 milliárdos nyereséghez képest komoly egyenlegromlás. Kiskereskedelmi különadó nélkül a cég minimális nyereséget termelt volna.

Boltokban hagyjuk a fizetésünk felét

Rengeteg pénzt hagy a magyar a kiskereskedelemben - derült ki a közelmúltban a GfK piackutató nemzetközi kutatásából. Luxemburgban a legmagasabb a vizsgált 25 európai ország közül a kiskereskedelmi vásárlóerő (12 067 euró - 4,7 millió forint), míg Magyarországon mindössze 4572 eurót (1,8 millió forint) költenek az emberek egy év alatt az üzletekben. Ez a magyar fizetés felét jelenti.

Ne hagyd ki!