Twitter emblémája egy fekete bögrén fehér környezetben

A Twitter minden erejével azon dolgozik, hogy 2023-ra megduplázza a bevételeit, és minimum 7,5 milliárd dollárral zárja az évet. Ennek részét képezi a közösségi média platform legújabb megállapodása, amelyben szép nyereséggel szabadult meg a MoPub mobilhirdetési leányvállalatától.



Gyümölcsöző biznisz

A Twitter 2013-ban vásárolta fel a MoPub-ot 350 millió dollárért. Alapvetően jövedelmező leányvállalatról van szó, amelynek szoftvere lehetővé teszi a partnereknek, hogy a Google Double Click szolgáltatásához hasonlóan valós időben nyomon kövessék a hirdetéseiket.

A MoPub tavaly 188 millió dollárnyi, átszámítva nagyjából 58,3 milliárd forintnyi bevételt generált a Twitternek. A vállalat ennek ellenére úgy döntött, hogy több mint 650 millió dolláros profittal, 1,05 milliárd dollárért eladja a céget az AppLovin mobiljáték-társaságnak.

Az AppLovin néhány hónapja, áprilisban került a tőzsdére, portfóliójában több mint 200 mobilos játék található, köztük a „World Connect", a „Slap Kings" és a „Bingo Story" is. A Twitter vezetősége rábólintott az üzletre. A hírek hallatán az AppLovin árfolyama kilenc százalékkal, 84 dollárra emelkedett, míg a Twitter két százalékkal, 62,57 dollárra tornászta fel a részvényeit.

Mozgolódnak a nagyok

Mint említettük, a Twitter 2023-ra meg akarja duplázni a bevételeit.

A MoPubs eladásával minden erőnket a weboldalunkon és az alkalmazásainkban megjelenő, hatalmas potenciállal rendelkező hirdetésekre összpontosíthatjuk.

-mondta Ned Segal, a Twitter pénzügyi igazgatója.

A Twitter tájékoztatása szerint a közeljövőben az alaptevékenységeire fog koncentrálni az új termékek és funkciók fejlesztésének felgyorsításával. A bejelentés nem sokkal azután érkezett, hogy az Apple frissítette az iPad-ek és az iPhone-ok operációs rendszerét, hogy megnehezítse a digitális hirdetők, köztük a közösségi média platformok és a mobiljáték-fejlesztők számára, hogy nyomon kövessék a felhasználókat az Apple eszközein.

Folyamatos fejlesztések

A Twitter az elmúlt hónapokban számos újítást vezetett be, illetve több vállalatot is bekebelezett. A platform teszt jelleggel májusban elindította az USA-ban a „borravaló" funkciót, a Tips-t. Az újítás bevált, hamarosan az egész világra kiterjesztik a szolgáltatást, ráadásul immáron kriptovalutával is lehet támogatni a tartalomgyártókat.

Nemrég egy előfizetői funkciót is bejelentett, amellyel a felhasználók 3, 5 vagy 10 dolláros havidíjért cserébe exkluzív tartalmakhoz férhetnek hozzá. Az előfizetés bármikor megszüntethető. A tartalomgyártók július óta jelentkezhetnek a lehetőségre. Amennyiben a Twitter jóváhagyta a jelentkezést, a tartalomgyártóknak lehetőségük van meghatározni, hogy a fenti opciók közül mekkora havidíjért cserébe kínálják elzárt posztjaikat. Az első fecskék közül van, aki kozmetikai tanácsokat, mások sportelemzéseket kínálnak pénzért.

A közösségi oldal jobb, zártabb kommunikációt is ígér. Az új funkciók mellé idővel a Spaces-t (hangalapú chatet) is beépíti, valamint az exkluzív hírleveleket is. Utóbbihoz még az év elején vásárolta fel a Revue-t, amely az egyik legismertebb amerikai hírlevélkezelő rendszer.

The Conversation

Ne hagyd ki!