Az okostelefonok globális piaca 12 százalékkal nőtt az idei második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A megnövekedett kereslet hatására átrendeződtek a piaci erőviszonyok.



Az elmúlt években az okostelefonok piacát egyértelműen a Samsung és az Apple uralta. Mind a kettő vállalat remek időszakot tudhat maga mögött. Koronavírus-járvány ide vagy oda, tavaly is óriási volt a kereslet az elektronikai eszközökre, így az okostelefonokra is. A legnagyobb gondot a chip-hiány jelentette, de az óriásvállalatok több-kevesebb sikerrel meg tudtak ezzel birkózni. A 2020-ban tapasztalt vásárlási hullám idén tovább fokozódott, amely a második negyedévben érdekes eredményeket hozott. A Xiaomi beelőzte az Apple-t.

Közeleg a trónfosztás?

A globális piac dobogója jelenleg így néz ki:
  • Samsung, 19 százalékos részesedés
  • Xiaomi, 17 százalékos részesedés
  • Apple, 14 százalékos részesedés

A Canalys piaci elemzőcég felmérése szerint a Xiaomi eladásai Latin-Amerikában 300, Afrikában 150, Nyugat-Európában pedig 50 százalékkal gyarapodtak az idei második negyedévben. A kínai gyártó majdnem kétszer annyi okostelefont értékesített, mint az első negyedévben. Így a teljes piaci részesedése három százalékos növekedést mutatott.

A Xiaomi alapvetően két dolognak köszönheti a sikereit. Egyrészt a tengerentúli terjeszkedésének, másrészt az árszabásának. A Xiaomi átlagosan 40-75 százalékkal olcsóbban adja a termékeit, mint az Apple, vagy a Samsung. A cég sajátos üzletpolitikát követ. Rendkívül alacsony haszonkulccsal dolgozik, mégis kiváló minőségű termékeket gyárt. Ez imponál a vásárlóknak, akik remek telefonokat vásárolhatnak, megfizethető áron. Persze ezt azt jelenti, hogy a gyártónak tetemes mennyiségű telefont kell értékesítenie, hogy nyereségesen működjön.

Érdemes megjegyezni, hogy az Apple és a Samsung eladásai jellemzően minden második negyedévben rosszabb számokat produkálnak, ugyanis mindkét vállalat ebben az időszakban készíti elő a terepet az új készülékei bevezetésére. Így kérdéses, hogy a Xiaomi meg tudja-e tartani a második helyet a harmadik negyedévben.

Az ellenszél sem akadály

A Xiaomi annak ellenére is hozta az eredményeket, hogy Washington enyhén szólva megtépázta a renoméját. Korábban a Pentagon kínai katonai irányítású vállalatnak nevezte a Xiaomi-t, és azzal gyanúsította, hogy aktívan részt vesz Kína „katonai-polgári fúziós stratégiájában". Ezekből kiindulva Donald Trump elnökségének utolsó heteiben feketelistára tette a vállalatot. Ez nagyjából annyit jelentett, hogy az amerikai befektetőknek megtiltották, hogy részesedést vegyenek a cégben, a Xiaomi-t pedig eltiltották az amerikai technológiáktól. Vagy legalábbis korlátozták az elérést. A határozat 20 százalékos árfolyamesést eredményezett a vállalatnak. A Xiaomi perre vitte az ügyet.

A vállalat arra hívta fel a figyelmet, hogy a szavazati jogok 75 százalékát a két alapító birtokolja, akiket semmilyen bizonyítható szál nem köt a kínai katonasághoz. Az meg már csak hab a tortán, hogy a cég 3 legfontosabb befektetője amerikai vállalat.

Márciusban ideiglenesen szüneteltették a kínai cég korlátozását a „helyrehozhatatlan károkozás" elkerülése végett, idén májusban teljesen és végérvényesen levették a vállalatot a tiltólistáról.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A befektetők imádják Kelet-Európa új slágerstartupját

A csehországi Rossum szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott, ennk köszönhetően térségünk egyik legértékesebb startupjává lépett elő. Nézzük, miért imádják a befektetők az alig hatéves vállalkozást!

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szereted hallatni a hangodat? A Spotify újításának örülni fogsz

A Spotify bejelentette, hogy a három éve indított podcast szolgáltatásait a tartalomgyártók hamarosan szélesebb körben is igénybe vehetik. A zenei streamingszolgáltató vállalat abban reménykedik, hogy az újítással növelheti a prémium előfizetői számát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Fiatal programozó zseni vállalkozását nyelte le a Twitter

Nick Caldwell, a Twitter mérnöki divíziójának alelnöke stílusosan a Twitter-en jelentette be, hogy a közösségi platform felvásárolta a Sphere chat applikációt. A Sphere-t az a vállalkozó zseni alkotta, akitől alig 17 éves korában a Yahoo 30 millió dollárért megvásárolta az első startupját.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!