Folyamatos az ellátás a Barátság kőolajvezetéken keresztül, de a Mol csoportnak elegendő csővezetéki kapacitása van ahhoz, hogy szárazföldi finomítóit az Adria-vezetéken keresztül is ellássa – mondta a VG-nek Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője. Összefoglaltuk az interjú legfontosabb elemeit.
Működik a válságálló modell
Folyamatosan figyelemmel kísérjük az eseményeket, az orosz–ukrán konfliktus hatását azonban a határ mentén lévő töltőállomásainkon is érezzük: lényegesen nagyobb a forgalom, mint az ország többi részén. Az üzemanyag-ellátást továbbra is biztosítjuk, tehát mindenki tud tankolni. Az érintett három töltőállomáson pedig – Fehérgyarmaton, Záhonyban és Vásárosnaményban – a rászorulóknak vizet és ételt adunk, telefont biztosítunk a kapcsolattartásra, ahogyan természetesen a mosdóhasználatot is ingyenesen biztosítjuk, mondta Orosz András.
A Mol a folyamatos és zavartalan ellátás érdekében március 2-tól bevezette a százliteres tankolási limitet, ami bőven felette van egy átlagos jármű kapacitásának. A nagynyomású kútoszlopokon, amelyeket elsősorban kamionok, buszok és mezőgazdasági gépek használnak, továbbra is limit nélkül tölthetik fel járműveiket azok az ügyfelek, akik Mol-üzemanyagkártyával rendelkeznek. Abban az esetben, ha nem járműbe, hanem valamilyen tartályba tankol a Mol-kártyás ügyfél, a nagynyomású oszlopon 500 liter a megengedett limit. A döntés elsődleges oka, hogy minden magyarországi ügyfelünknek elég üzemanyagot tudjunk kínálni, még a tavasszal megkezdődő mezőgazdasági munkálatok idején is, amikor hagyományosan tovább növekszik a kereslet. Ez a helyzet más, mint a pár hónappal ezelőtti AdBlue-pánik, de egy dolog mégis közös: most is észszerű átmeneti szabályokkal gondoskodnunk arról, hogy mindenkinek jusson a termékeinkből.
Az árstopról
A Mol tiszteletben tartja a magyar kormány üzemanyag-árazásra vonatkozó döntését, és a kormányrendeletnek megfelelően tájékoztatja ügyfeleit is. Fontos azonban leszögezni, hogy azzal, hogy a kormány maximálta az üzemanyagok – így a 95-ös motorbenzin és a normál gázolaj – bruttó nagykereskedelmi eladási árát a viszonteladók felé, a Mol az aktuális árkörnyezetben, az érvényes nagykereskedelmi listaárhoz (benzin: 501,8 forint, gázolaj: 521 forint literenként) képest átlagosan 34,5 forinttal kevesebb bevételt könyvel el literenként. Ez azonban a világpiaci helyzetnek és a dollár-forint árfolyam alakulásának megfelelően változhat.
Mindez a nagykereskedelmi árakra is hatással van, de mi mindent megteszünk azért, hogy a fogyasztók ezt a lehető legkevésbé érezzék meg. Ügyfeleinknek, beleértve a lakossági fogyasztókat is, továbbra is zavartalanul biztosítjuk mind a 95-ös oktánszámú benzin, mind pedig a dízel piaci ellátását. Válságálló integrált üzleti modellünk nagyon jól teljesített az elmúlt két évben, és most is bízhatunk a Mol erejében.
A jövőről
A Covid-korlátozások feloldása után arra számítunk, hogy az emberek utazási szokásai visszarendeződnek, újra világot akarnak látni belföldön és külföldön egyaránt. A háborús helyzet és a fegyveres konfliktus azonban sok emberben bizonytalanságot kelt. Nem látjuk előre, mikor lesz vége, ezért nehéz megjósolni a visszaépülés ütemét is. Mindenesetre alapvetően optimistán tekintünk előre, és a Mol részéről azok a fejlesztések és befektetések, amelyeket az elmúlt években a töltőállomásainkon és a Fresh Cornereken végeztünk, többet tudnak majd nyújtani, mint egy átlagos benzinkút, és ezek egy krízishelyzet utáni időszakban majd felértékelődnek a vásárlóink előtt. Az a lényeg, hogy a járványhelyzetben is tanúsított rugalmassággal, elszántsággal és gyorsasággal tudjunk reagálni az új keletű ügyféligényekre, hiszen a törődést mindig meghálálják a fogyasztók, fogalmazott az interjúban Orosz András.