A rezsiharcban is Magyarország segítségére lehet a szállítmánya

18 nap után hamarosan megérkezik a történelem első közvetlen konténervonata Kínából Magyarországra. A vonat Peking mellől indult, a végállomása pedig a Budapest melletti logisztikai terminál lesz. A szállítmánya a rezsiharcban is segítheti az országot.


Történelmi jelentőségű vonat érkezik Budapestre

Július 15-én indult a Hebei tartománybeli Sicsiacsuang (Shijiazhuang) nemzetközi szárazföldi kikötőből a történelem első, közvetlen konténervonata Magyarország és Kína között. A végállomása a BILK budapesti intermodális terminál, ahová 18 nap elteltével, tehát a napokban érkezhet meg a vonat az óriási napelemszállítmányával.

A szerelvény az Erenhot határátkelőn lépett be Mongóliába, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Csehországon keresztül jut el Budapestig a Kína–Európa vasúti cargo fő útvonalán. A vonat száz konténerben fotovoltaikus modulokat, generátor-alkatrészeket és egyéb exportárut szállít

írja a Magyar Nemzet.

Erősödő kínai – magyar gazdasági együttműködés

A közvetlen vasúti szállítmányozás egy kelet-közép-európai együttműködés iránt elkötelezett ipari park és a Magyarország–Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park közös fejlesztése nyomán kezdődhetett az országok között. Ázsiai oldalról a partnerük a Shijiazhuang International Dry Port. A Dry Port, azaz szárazföldi kikötő egyébként egy olyan logisztikai terminál, amelyet többnyire vasúttal kötnek össze egy vagy több tengeri kikötővel.

A Hebei gazdasági régió egyre fontosabb csomóponttává válik a Shijiazhuang International Dry Port, miután a bejövő és a kimenő vonatainak a száma évről évre nő. 2022 első hat hónapjában a Shijiazhuang 186 nemzetközi vonatot üzemeltetett, ami 125 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Innen több mint negyven országba és régióba, például az Európai Unióba, Közép-Ázsiába és az ASEAN-ba (Dél-Kelet Ázsia) is szállítanak.

Kínai innováció

A Shijiazhuang innovációja egy vasútiexpressz-típusú felügyeleti modell, amely nagyjából húsz órával csökkenti a szerelvények vámkezelését.

Az utóbbi hónapokban hatékonynak bizonyult az a modell is, amely a környező tartományokból, városokból Sicsiacsuangban gyűjti össze az árukat, majd azokat vonatra rakja. A most elindított Hebei–Hungary szolgáltatás egyike azoknak, amelyek ezen koncepció szerint jöttek létre

– írja a portál.

Az Unió is egyre nagyobb mértékben kereskedik Kínával vasúton

Az idei év első félévében a tavalyinál több, összesen 7514 konténervonat járt Kína és az Európai Unió között, melyek nagyjából 724 ezer konténert szállítottak a kínai külügyi adatok szerint. A megelőző öt évben évi 1702-ről 15183-ra nőtt a Kína és Európa között közlekedő tehervonatok száma, ami körülbelül 55 százalékos éves növekedési dinamikát jelent. Ezen idő alatt az éves szállítási érték 8 milliárd dollárról 74,9 milliárdra ugrott. A kereskedelem az ázsiai ország és az EU között az árfolyam-ingadozások ellenére is bővült idén (az euró gyengült a jüannal és a dollárral szemben is).


The Conversation

Ne hagyd ki!