18 nap után hamarosan megérkezik a történelem első közvetlen konténervonata Kínából Magyarországra. A vonat Peking mellől indult, a végállomása pedig a Budapest melletti logisztikai terminál lesz. A szállítmánya a rezsiharcban is segítheti az országot.
Történelmi jelentőségű vonat érkezik Budapestre
Július 15-én indult a Hebei tartománybeli Sicsiacsuang (Shijiazhuang) nemzetközi szárazföldi kikötőből a történelem első, közvetlen konténervonata Magyarország és Kína között. A végállomása a BILK budapesti intermodális terminál, ahová 18 nap elteltével, tehát a napokban érkezhet meg a vonat az óriási napelemszállítmányával.
A szerelvény az Erenhot határátkelőn lépett be Mongóliába, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Csehországon keresztül jut el Budapestig a Kína–Európa vasúti cargo fő útvonalán. A vonat száz konténerben fotovoltaikus modulokat, generátor-alkatrészeket és egyéb exportárut szállít
– írja a Magyar Nemzet.
Erősödő kínai – magyar gazdasági együttműködés
A közvetlen vasúti szállítmányozás egy kelet-közép-európai együttműködés iránt elkötelezett ipari park és a Magyarország–Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park közös fejlesztése nyomán kezdődhetett az országok között. Ázsiai oldalról a partnerük a Shijiazhuang International Dry Port. A Dry Port, azaz szárazföldi kikötő egyébként egy olyan logisztikai terminál, amelyet többnyire vasúttal kötnek össze egy vagy több tengeri kikötővel.
A Hebei gazdasági régió egyre fontosabb csomóponttává válik a Shijiazhuang International Dry Port, miután a bejövő és a kimenő vonatainak a száma évről évre nő. 2022 első hat hónapjában a Shijiazhuang 186 nemzetközi vonatot üzemeltetett, ami 125 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Innen több mint negyven országba és régióba, például az Európai Unióba, Közép-Ázsiába és az ASEAN-ba (Dél-Kelet Ázsia) is szállítanak.
Kínai innováció
A Shijiazhuang innovációja egy vasútiexpressz-típusú felügyeleti modell, amely nagyjából húsz órával csökkenti a szerelvények vámkezelését.
Az utóbbi hónapokban hatékonynak bizonyult az a modell is, amely a környező tartományokból, városokból Sicsiacsuangban gyűjti össze az árukat, majd azokat vonatra rakja. A most elindított Hebei–Hungary szolgáltatás egyike azoknak, amelyek ezen koncepció szerint jöttek létre
– írja a portál.