Egy férfi a kezében tart egy okostelefont, amelynek képernyőjén a YouTube logója látható, a háttér piros
Az új funkció elsősorban az influenszerek életét könnyítheti meg, de lényegében bárki profitálhat belőle, aki hirdetőket keres csatornájához.


Mindentudó eszköz

Bár nem számít iparági elvárásnak, egy influenszer számára mégis rendkívül előnyös lehet, ha rendelkezik egy úgynevezett media kittel. Ezt úgy képzeljük el, mint egy csomagot, amely összefoglalja, hogy pályafutása során milyen márkákkal és milyen sikeresen dolgozott együtt. Fontos adatokat tartalmaz arról, hogy mekkora eléréseket produkált egy-egy poszt, illetve mekkora hasznot eredményezett egy márka számára az együttműködés.

Az említett információk összegyűjtése jellemzően az influenszerekre hárul, illetve léteznek már olyan cégek is, mint a MediaKits, amelyek valós idejű közösségi adatokat tartalmazó prezentációs anyagokat készítenek megrendelésre.

A YouTube most egy olyan funkció tesztel, amelynek segítségével a tartalomgyártók könnyedén elkészíthetik saját „médiakészletüket”.

Érdemes résen lenni

A Media Kit nevű eszköz korai használói letölthető csomagokat hozhatnak létre, amelyek olyan kulcsfontosságú csatornastatisztikákat tartalmaznak, mint például a feliratkozók, a videók, a megtekintések és az egyedi nézők száma, az átlagos megtekintési időtartam és a visszatérő nézők százalékos megoszlása.

A YouTube emellett saját aggregált adatokat is szolgáltat az alkotók követői bázisának felépítéséről, beleértve a nemet, az életkort és a földrajzi megoszlást, valamint a nézők vásárlási érdeklődését és az általuk általában megtekintett videók kategóriáit. A felhasználók továbbá önéletrajzi adatokkal, kapcsolatfelvételi információkkal, valamint indexképekkel is színesíthetik csomagjaikat.

A funkció egyelőre csak az USA-ban érhető el, de a tesztfázis után minden bizonnyal a világ többi pontjára is kiterjesztik.

Alina Verbenchuk, a YouTube termékmenedzsere elmondta, hogy fokozatosan vezetik be az újítást, amely a közeljövőben több szolgáltatással is bővülni fog.

The Conversation

Ne hagyd ki!