Elon Musk űrvállalatának, a SpaceX-nek a Falcon 9-es rakétája kilövés után ontja magából a füstöt
Fotó: Shutterstock

Nem jelent jót, ha Elon Musk beáll a melósok közé

Elon Musk meglehetősen elégedetlen a SpaceX űrvállalat dolgozóinak teljesítményével. Lassan halad a Starship rakétákat hajtó Raptor motorok fejlesztése, ami komoly veszélybe sodorta az egész céget- írja a Space Explored egy belső vállalati levélre hivatkozva.


Közel a csőd

A Raptor gyártási válsága sokkal rosszabb, mint amilyennek néhány héttel ezelőtt tűnt. Ha jövőre nem tudjuk elérni, hogy a Starship legalább kéthetente egyszer felszálljon, akkor valódi csődveszélynek nézünk elébe.

-írta az űrbáró dolgozóinak egy nappal Hálaadás után.

A Starship az a hatalmas, új generációs rakéta, amelyet a SpaceX azért fejleszt, hogy rakományt és embereket szállítson a Holdra és a Marsra. Ez az a rakéta, ami lehetővé tenné a bolygóközi utazást. A vállalat egyelőre csak kisebb tesztrepüléseket hajtott végre a texasi bázisán, amelyekhez három Raptor motort használtak. Ahhoz viszont, hogy Föld körüli pályára állítsák a rakétát, minimum 39 Raptorral kellene felszerelni a csillaghajókat. A problémát az jelenti, hogy a motorok gyártása rettentően lassan halad.

Nincs pihenő

November elején a vállalat hajtóművekért felelős alelnöke, Will Heltsley távozott a cégtől, nem sokkal azután, hogy elvették tőle a Raptor-projektet. Musk friss levele tovább erősíti a pletykákat, melyek szerint a projekt lassúsága miatt menesztették a szakembert. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy Elon Musk előre bejelentette, hosszú idő után kivenne egy kis szabadságot, és otthon töltené a hálaadási hétvégét, viszont a siralmas állapotok miatt inkább ő maga is beállt a gyártósorra.

Minden kézre szükségünk van, hogy megoldjuk ezt a helyzetet, ami őszintén szólva katasztrofális

-mondta az űrbáró.

Musk aggodalmai ellenére meg van győződve arról, hogy 2022-ben ki fogják juttatni a csillaghajót az űrbe. Hozzátette, benne van a pakliban, hogy az első néhány kilövés kudarcba fullad.

A SpaceX egyébként a világ egyik legértékesebb magánvállalata, piaci értékét több mint 100 milliárd dollárra becsülik.

Ne hagyd ki!