A Facebook egy ideje már sántikált valamiben, most az is kiderült, hogy miben. A vállalat ugyanis összeállt a Ray-Ban luxusnapszemüveg márkával, és egy olyan okosszemüveget alkotott, amilyenre még nem volt példa.



Ilyen még nem volt

Ahogyan azt a Hamu és Gyémánt is megírta, a szemüveg tervei nem sokkal a hivatalos megjelenés előtt kiszivárogtak. Most már azt is tudjuk, hogy mit kapunk a pénzünkért. Egészen pontosan 299 dollárért, azaz nagyjából 88 ezer forintért. Az okosszemüvegek közel sem újkeletűek, a Facebook terméke azonban két szempontból is különleges. A Ray-Bannel közösen alkották meg, ésteljesen úgy néz ki, mint egy hétköznapi napszemüveg. Nézzük, mit tud!

A Ray-Ban Stories nevet viselő szemüveggel:

  • képeket és videókat rögzíthetünk
  • audio tartalmakat hallgathatunk
  • telefonhívásokat bonyolíthatunk le

A szemüvegbe kettő darab ötmegapixeles kamera került, amelyek meglepően jó képeket készítenek. A videók időtartamának felső határa 30 másodperc, amelyeket viszonylag rázkódásmentesen rögzít a szemüveg. Nagyjából 500 kép, vagy 35 darab 30 másodperces videó fér a szemcsire, a pontos tárolási kapacitás nem ismert. A készüléket egy Qualcomm Snapdragon processzor hajtja. A Stories három mikrofonnal, egy hangszóróval és egy touchpad-el is fel van szerelve. Utóbbiaknak köszönhetően anélkül telefonálhatunk, hogy elővennénk a mobilunkat. Került bele egy hangasszisztens is a kéz nélküli élmény érdekében.

A szemüveg kinézete a Ray-Ban Wayfarer márkavonalát követi. További különlegesség, hogy a megannyi kütyü ellenére a Stories csupán néhány milliméterrel vastagabb és alig öt grammal nehezebb, mint az ötletadó szemüveg.

A kötelező kijelentések

A Facebook megnyugtatott mindenkit, hogy a szemüvegeken rögzített, tárolt és lejátszott tartalmakhoz semmilyen hozzáférése nem lesz. Kivéve akkor, ha a felhasználó erre külön engedélyt ad.

Az is kiderült, hogy egy LED égő fogja jelezni, ha a kamerák be vannak kapcsolva, így nem kell tartani a kukkolóktól. Legalábbis egy ideális világban nem kellene. A vállalat azért közzétett egy kisokost, amelyben kiemeli, hogy a felhasználók kapcsolják ki a szemüvegeket érzékeny helyeken, például a mosdókban.

Kérdés azonban, hogy mennyire lesz kelendő Zuckerbergék terméke. Korábban a Google és a Snapchat is próbálkozott okosszemüvegekkel, de egyik cég terméke sem bizonyult túlságosan népszerűnek. Alapvetően a nagyobb cégek a kiterjesztett valóságra (AR) épülő szemüvegekben látják a jövőt. Ez röviden, tömören az a technológia, amely a szemüveg lencséjére vetítene kiegészítő információkat az egyéni preferenciák alapján. Az említett cégek mellett az Amazon, a Microsoft és az Apple is hasonló termékeken dolgozik, de az AR ilyen jellegű felhasználása még gyerekcipőben jár. A Facebook vezető tudósa tavaly elmondta, hogy nagyjából 10 év múlva várható az igazi AR-élmény. Ez egy éve volt, így már csak nyolc évet kell várnunk.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Ray-Ban Stories mikor érkezik Magyarországra.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!