Ray-Ban napszemüveg egy fa felületen
Fotó: Unsplash

A Facebook okosan összeállt egy divatos napszemüveg márkával

A Facebook egy ideje már sántikált valamiben, most az is kiderült, hogy miben. A vállalat ugyanis összeállt a Ray-Ban luxusnapszemüveg márkával, és egy olyan okosszemüveget alkotott, amilyenre még nem volt példa.



Ilyen még nem volt

Ahogyan azt a Hamu és Gyémánt is megírta, a szemüveg tervei nem sokkal a hivatalos megjelenés előtt kiszivárogtak. Most már azt is tudjuk, hogy mit kapunk a pénzünkért. Egészen pontosan 299 dollárért, azaz nagyjából 88 ezer forintért. Az okosszemüvegek közel sem újkeletűek, a Facebook terméke azonban két szempontból is különleges. A Ray-Bannel közösen alkották meg, ésteljesen úgy néz ki, mint egy hétköznapi napszemüveg. Nézzük, mit tud!

A Ray-Ban Stories nevet viselő szemüveggel:

  • képeket és videókat rögzíthetünk
  • audio tartalmakat hallgathatunk
  • telefonhívásokat bonyolíthatunk le

A szemüvegbe kettő darab ötmegapixeles kamera került, amelyek meglepően jó képeket készítenek. A videók időtartamának felső határa 30 másodperc, amelyeket viszonylag rázkódásmentesen rögzít a szemüveg. Nagyjából 500 kép, vagy 35 darab 30 másodperces videó fér a szemcsire, a pontos tárolási kapacitás nem ismert. A készüléket egy Qualcomm Snapdragon processzor hajtja. A Stories három mikrofonnal, egy hangszóróval és egy touchpad-el is fel van szerelve. Utóbbiaknak köszönhetően anélkül telefonálhatunk, hogy elővennénk a mobilunkat. Került bele egy hangasszisztens is a kéz nélküli élmény érdekében.

A szemüveg kinézete a Ray-Ban Wayfarer márkavonalát követi. További különlegesség, hogy a megannyi kütyü ellenére a Stories csupán néhány milliméterrel vastagabb és alig öt grammal nehezebb, mint az ötletadó szemüveg.

A kötelező kijelentések

A Facebook megnyugtatott mindenkit, hogy a szemüvegeken rögzített, tárolt és lejátszott tartalmakhoz semmilyen hozzáférése nem lesz. Kivéve akkor, ha a felhasználó erre külön engedélyt ad.

Az is kiderült, hogy egy LED égő fogja jelezni, ha a kamerák be vannak kapcsolva, így nem kell tartani a kukkolóktól. Legalábbis egy ideális világban nem kellene. A vállalat azért közzétett egy kisokost, amelyben kiemeli, hogy a felhasználók kapcsolják ki a szemüvegeket érzékeny helyeken, például a mosdókban.

Kérdés azonban, hogy mennyire lesz kelendő Zuckerbergék terméke. Korábban a Google és a Snapchat is próbálkozott okosszemüvegekkel, de egyik cég terméke sem bizonyult túlságosan népszerűnek. Alapvetően a nagyobb cégek a kiterjesztett valóságra (AR) épülő szemüvegekben látják a jövőt. Ez röviden, tömören az a technológia, amely a szemüveg lencséjére vetítene kiegészítő információkat az egyéni preferenciák alapján. Az említett cégek mellett az Amazon, a Microsoft és az Apple is hasonló termékeken dolgozik, de az AR ilyen jellegű felhasználása még gyerekcipőben jár. A Facebook vezető tudósa tavaly elmondta, hogy nagyjából 10 év múlva várható az igazi AR-élmény. Ez egy éve volt, így már csak nyolc évet kell várnunk.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Ray-Ban Stories mikor érkezik Magyarországra.

Ne hagyd ki!