Az átszámítva 600 ezer forintért kapható napernyő a kínai közösségi média, a Weibo egyik legfelkapottabb témája lett.
Milyen napernyő az, amin becsorog az eső?
A termék leírásában a Gucci weboldalán az olvasható, hogy „nem vízálló, védelmet nyújt a napsugarak ellen, illetve dekoratív célokra szolgál”.
A napernyő egy jövő hónapban piacra kerülő kollekció része, amelyet már elkezdtek hirdetni.
A Weibón a hashtag, amely nagyjából úgy fordítható: „a kollaborációs esernyő, amelyet 11100 jüanért árulnak, nem vízálló” már 140 millió megtekintésnél jár. (Kollaboráció alatt a Gucci és az Adidas együttműködését értik.)
Az egyik felhasználó szerint ez a napernyő egy „méretes, de haszontalan divatcikk”.
Még szerencse, hogy szegény vagyok, sosem vesznek rá, hogy fizessek érte
– írta egy másik.
Voltak olyan felhasználók is, akik átlátták, miért lehet egyesek számára vonzó a termék.
Azoknak, akik készek luxuscikkekért fizetni, hogy láttassák, mennyi pénzük van, mindegy, hogy hasznos-e vagy sem – vélte egy felhasználó.
Jöhet, csak luxus legyen
A napernyőt június 7-én dobja piacra egy új kollekció részeként a Gucci luxusmárka és az Adidas sportszergyártó.
A Gucci szóvivője egy pekingi magazinnak elmondta: a terméket nem a napi, megszokott használatra javasolják.
Hozzátette, hogy
a gyűjtők szemében van értéke.
Kiegészítőnek szánták, mint egy táskát vagy egy sálat.
Kína a luxusmárkák egyik kulcsfontosságú felvevőpiaca.
Tavaly a luxuscikkek eladása 36 százalékkal ugrott meg a világ második legnagyobb gazdaságában a Bain&Company tanácsadó cég szerint, amely azt is előrevetíti, hogy három éven belül Kína lesz a világ első számú luxuscikkpiaca.
Arról, hogy a válság ellenére a luxuscikkek iránti kereslet nem lanyhul, itt írtunk.