Hosszabb lett a fagylaltszezon, keressük a mangót és a pisztáciát, a gombóc ára pedig infláció alatt drágult. Erre tartunk fagyizásban.
10 százalék alatt drágult a fagylalt
A fagylaltok ára 10 százaléknál nem nagyobb mértékben, vagyis az éves infláció (17,6 százalék) alatt drágult, az átlagár 550–600 forint között mozgott, de sokan nem emeltek, és a tavalyi áron kínálták a fagyit - írja a Világgazdaság fagylalt körképében.
Épp a legforróbb nyári napokban esett vissza a kereslet, érdekes módon az extra forróság kontraproduktív hatású volt, júliusban csökkent a forgalom a cukrászdákban – mondta Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke. "Negyven fokban senki sehova nem akar kimenni, a nagy forróságban eltűntek a vendégek, ezért ha maradnak a forró nyarak, érdemes lehet a mediterrán nyitvatartási rendre áttérni" - teszi hozzá, utalva a sziesztára.
Tör előre a pisztácia és a mangó
Régen március közepétől október közepéig tartott a szezon, újabban már februárban nyitnak a frekventált helyeken, és novemberig viszonylag sok helyen lehet még fagyit találni, sőt, egyre több üzlet kínál egész évben fagylaltot.
A pisztácia dinamikusan hódítja meg a magyar fogyasztókat, szinte az összes cukrászati termékben visszaköszön, és egyre népszerűbb. A déli-egzotikus gyümölcsök, mindenekelőtt a mangó és a passiógyümölcs szinte kelendőbb, mint az eperfagyi. Felbukkant a magyar kivi és a magyar citrom is az elérhető alapanyagok között.
Megdobják a díjak a fagyizók forgalmát
Számítanak a különféle elismerések is, amelyek akár 30 százalékkal növelik a fagyizók forgalmát. Idén a balatonfüredi Kis Bergmann Cukrászda Tökmag sorbet pirosbogyós gyümölcsökkel elnevezésű alkotása lett Az év fagylaltja. A mentes kategória aranyérmét a Sárgabarack lime maracuja fagyiért a nagykőrösi Marsa Éva Heléna alkoása kapta (Vanília & Gelarto).
A Balaton Fagyija választást a balatongyöröki Promenád kávéház Balatoni Mámor nevű vörösboros fügeöntetes diófagylaltja nyerte.