Nagy az érdeklődés a luxus autómárka modelljei iránt, másfél éves szállítással tudja a cég a megrendeléseket kielégíteni. Az Urus és a Lanzador jövője teljesen elektromos, ám a cég ameddig csak lehet, kitart a hibrid autók értékesítése mellett.
A Volkswagen Csoporthoz tartozó Lamborghini hétköznapi modelljeinek, például az Urusnak, a négyajtós GT sportkocsijának, a Lanzadornak a jövője teljesen elektromos, hangsúlyozta Stephan Winkelmann vezérigazgató a Börsen Zeitungnak. A Lanzador „még az évtized vége előtt” érkezik, és ára valahol a 265 ezer euróba (103,7 millió forint) kerülő Urus sportkocsi és a 300 ezer euró (117,4 millió forint) feletti új Huracan között lesz – idézi a vezérigazgatót az Economx.
Ameddig lehet, maradnak a belső égésűeknél
A Lamborghini „ameddig csak lehet – 2035 után is, ha van rá mód – hibrid autókat akar értékesíteni”, miután az Európai Unió azt tervezi, hogy 2035-ig fokozatosan megszünteti a belső égésű motorral hajtott új autók eladását.
Az autógyártó elkezdte diverzifikálni portfólióját, és az év elején bemutatta a legkelendőbb Urus SUV hibrid változatát.
"1,5 éves rendelésállományunk van, és 2024 nagyon jó év lesz – a hozamokat tekintve is" - mondta a cégvezér.
Tavaly is rekordot döntött
A Lamborghini pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy 2023-ban összesen 10 112 új autót szállított ki világszerte. Ez az első alkalom, hogy a Lamborghini átlépte a hat számjegyű álomhatárt. Mindez tízszázalékos növekedést jelent az előző évi 9233 eladott járműhöz képest, ami már önmagában is tízszázalékos javulás volt a 2021-es 8405 eladáshoz mérten.
Amióta 2018-ban debütált, 2023-ban is az Urus SUV volt a vállalat legkelendőbb modellje, ebből világszerte 6087 darabot adtak el. A következő legnépszerűbb a Huracán volt, 3962 eladott példánnyal.