Megérkezett a magyar újautópiacra az első, teljesen elektromos Maserati. Az elődeihez képest az e-SUV különösen csendes. Viszont az ára továbbra is jelentős. Egyébként például a Lamborghininél nem is tetszik a mérnököknek, hogy alig van hangja az elektromos modelleknek.
Már Magyarországon is kapható az első, tisztán elektromos Maserati
A Maserati 2022 tavaszán mutatta be a Levante modelljétől kisebb SUV-ját. Azt gyorsan követte az elektromos változatának a premierje is. Igaz, az utóbbi értékesítése csak a közelmúltban kezdődött.
Az olasz márka Grecale Folgore néven ismert elektromos újdonsága Magyarországon 50,9 millió forintos alapárról indul. Ennyiért a vevő egy 558 lóerős, 820 Nm nyomatékos, két villanymotorral szerelt, összkerékmeghajtású modellt vihet haza. A 19-21 hüvelykes kerékméretű, 2,5 tonnás SUV 4,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a maximális sebessége pedig 220 km/h. A 105 kWh-s akkumulátorral szerelt jármű akár 500 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel. Egyébként optimális körülmények között 29 perc alatt tölthető fel 80 százalékra az akkumulátora.
A Grecale benzines változatának csúcsmodellje a 530 lóerős, 620 Nm nyomatékú, 3 literes biturbó, hathengeres motorral ellátott Trofeo. Ez a modell 51,1 millió forintnál kezdődik. 3,8 másodperc alatti 0-100 km/h sprinttel és 285 km/h-s csúcssebességgel büszkélkedhet.
A 300 hibrid lóerős alapmodell pedig 34,3 millióról nyit – írja a HVG.
Nem akar halk autókat gyártani a Lamborghini
Egyes autógyártók az egyébként rendkívül csendes villanyautóikban lévő hangszórókon keresztül próbálják visszaadni a korábbi nyolc-, tíz- és tizenkéthengeres motorok hangzásának az élményét a járművön belül és kívül is. Persze ezek a hangok szabadon állíthatók és mesterségesek.
A Lamborghini is úgy látja, szükség van ezekre a hangokra, azonban az említett technológia nem felel meg a követelményeiknek. Arról ír a Carscoops, hogy az olasz márka technikai igazgatója, Rouven Mohr szerint a szintetikus hangok teljességgel elfogadhatatlanok, hiszen elválik az autó viselkedése a hangzásától. Pedig a hangoknak is közvetíteniük kell, hogyan viselkedik az autó. Visszajelzést kell adniuk a sofőrnek, mit csinál éppen a jármű.
Jelenleg ez az egyik legnagyobb kérdés. Még hosszú út áll előttünk a tökéletes hang megtalálásáig. Vannak ötleteink, javaslataink, de jelenleg még mindig nem döntöttünk, a sorozatgyártású autónak milyen hangja lesz. A villanymotorból származó frekvenciákkal kísérletezünk. Ebből valamit felerősítünk, valamit elveszünk, és legfőképpen az egészet a hajtáslánc aktuális állapotához kell kötni
- idéztük az igazgatót korábban.