Azonban sok a negatív, nem helytálló tévhit az elektromos autókról
Fotó: Shutterstock

Nagy baj, ha megsérül egy elektromos autó akkumulátora

Ha akár egy kisebb ütközés miatt megsérül egy elektromos autó akkumulátora, könnyen ki lehet dobni az egészet, ami fenntarthatósági kérdéseket is felvet – véli a szakértő. Azonban sok a negatív, nem helytálló tévhit az elektromos autók körül.


Sokba kerülhet egy kisebb ütközés is a villanyautóval

Egy enyhébben sérült akkumulátor is elég lehet ahhoz, hogy egyes biztosítók az egész elektromos autót (EV) totálkárosnak minősítsék. Sok villanyautónál válik javíthatatlanná az aksi ütközés után. Ezért az EV-k tulajdonosok magasabb biztosítási díjakkal szembesülhetnek - írja a Reuters.

Emellett sok országban gyűlnek a roncstelepeken az elektromos autók akkumulátorai, ami fenntarthatósági kérdéseket is felvet. Pedig Matthew Avery, a Thatcham Research autóipari kockázatelemző kutatási igazgatója szerint az elektromos járművek célja a fenntarthatóság.

Fenntarthatósági okokból vásárolunk elektromos autókat, de nem szolgálja a klímacélokat, ha egy kisebb ütközés után ki kell dobni az akkumulátort

- idézi a szakembert a VG.

Hozzáteszi, az ilyen akkumulátorok gyakran több tízezer dollárba kerülnek, ezért a felét is kitehetik a villanyautók árának. Ez gazdaságtalanná teszi az aksik cseréjét.

Tévhitek az elektromos autókról

Azonban az említett problémán túl számos tévhit is kering a villanyautókról és azok akkumulátorairól. Ezeket korábban a villanyautosok.hu szakértői próbálták tisztázni. Mutatunk közülük néhányat.

1. tévhit: A villanyautó használhatatlan, amíg nincs országos töltőhálózat: A villanyautó előnye, hogy otthon tölthetők. A napi használatkor az embereknek nagyon ritkán kell többet menniük annál, amennyit egy töltéssel az autó el tud menni.

2. tévhit: A villanyautó nem környezetkímélő, csak máshol szennyez: Ez attól függ, hogy az elhasznált energiát miből állítják elő. Ha az áram szén elégetéséből termelődik, akkor valóban nem sokkal tisztább, mint a hagyományos autó. Viszont az elektromos áram megújuló energiából is fedezhető, ami sokkal környezetkímélőbb, mint a benzin vagy a gázolaj elégetése.

3. tévhit: A villanyautó nem környezetkímélő, mert a 3-4 évente kidobott akkumulátorok szennyezik a környezetet: A tapasztalat azt mutatja, hogy az elektromos autók akkumulátorait nem kell 3-4 évente kidobni, cserélni. Ennél jóval többet is kibírnak. A hibrid autók között vannak bőven tíz év feletti, kiválóan működő példányok is.

4. tévhit: A villanyautózás a gazdagok sportja, hiszen egy villanyautó kétszer annyiba kerül, mint egy ugyanolyan benzines vagy dízel: Valóban van felára az elektromos autóknak, ami típustól függően elég jelentős is lehet. Cserébe az autó fenntartási költsége jóval alacsonyabb lehet, mint a hagyományos autóké.

5. tévhit: Az autók használhatatlanok, mert csak 120-130 km-t lehet velük menni: Az emberek 90 százaléka a napi forgalomban nem megy 100 km-nél többet, sőt jelentős részük még 40-et sem. A mindennapi használatra tehát tökéletesen alkalmas, de a ma elérhető modellek jóval többre képesek ennél a távnál.


Ne hagyd ki!