Apple tablet és egy fém szerszám talán csavarhúzó

Az Apple megnyitotta első önkiszolgáló-javító online üzletét, miután a javításhoz való jog nevében a vásárlók azt követelték az amerikai hatóságoktól, hogy legyen több kontrolljuk az általuk birtokolt termékek felett.


Az online Self Service Repairben több mint 200 alkatrészt és eszközt kínálnak a vásárlóknak iPhone 12, iPhone 13 és harmadik generációs iPhone SE javításához.

Indulhat a barkácsolás

A vevők az új eszközökkel megbütykölhetik a képernyőt, az akkumulátort és a kamerát az Apple közlése szerint. Az alkatrészek ugyanannyiba kerülnek és teljesen megegyeznek azokkal, mint amilyeneket az Apple által meghatalmazott javítók használnak.

Az online boltot nem az Apple, hanem egy általa megbízott harmadik fél üzemelteti.

Még ebben az évben elérhetővé tesznek alkatrészeket és eszközöket bizonyos Mac számítógépek javításához is.

A vásárlók egy hétre 49 dollárért kölcsönözhetnek eszközöket, ha nem akarják őket azonnal megvenni. Néhány esetben az ügyfelek kreditet kapnak, ha újrahasznosításra beküldik a kicserélt alkatrészt.

A hivatalos jobb

A Self Service Repair egyelőre az Egyesült Államokban működik, de még ebben az évben megjelenik más országokban is, elsőként Európában.

A program elindítása ellenére az Apple továbbra is hangsúlyozza, hogy „a hivatalosan ajánlott, eredeti Apple-alkatrészekkel dolgozó szakemberek felkeresése a legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb módja a javításnak ügyfeleik egy meghatározó része számára, akik nem rendelkeznek tapasztalattal elektronikus berendezések javítása terén.”

Arról, hogy az Apple 6,5 milliárd dollárt nyert azzal, hogy az új készülékeihez már nem biztosít töltőket és fülhallgatókat, nemrég írtunk.

The Conversation

Ne hagyd ki!