Felemás fogadtatás
Az Apple körülbelül két évvel ezelőtt jelentette be, hogy a töltők és a fülhallgatók immáron nem képezik az alapcsomag részét, ha valaki új iPhone-t szeretne vásárolni. Döntését azzal indokolta, hogy a kiegészítők elhagyásával jelentősen csökkentené a pazarlást, és végső soron évente kétmillió tonnával kevesebb szén-dioxiddal szennyezné a légkört (ez nagyjából 500 ezer autó éves kibocsátásnak felel meg).
Lépését a környezetvédők nagyra méltatták, a kritikusok szerint azonban a felhasználók itták meg a levét az Apple új üzletpolitikájának. Az új készülékek ára semennyivel nem csökkent a töltők és a fülhallgatók eltávolítása után, a doboz egyetlen tartozéka jelenleg egy USB-C-Lightning átalakító kábel.
Az Apple azzal érvel, hogy bár kevesebb tartozékkal, viszont több prémium funkcióval érkeznek a piacra az új készülékek, ez az oka annak, hogy az árak változatlanok maradtak.
Kinek van igaza?
A töltő és a fülhallgató piaci ára jelenleg 19 dollár körül mozog. A szállítási költségek darabonként 40 centtel csökkentek, illetve a kisebb csomagolásnak hála 70 százalékkal több készülék fér el egy raklapon.
Szakértők becslései szerint az Apple az új üzletpolitikának köszönhetően körülbelül 35 dollárt takarít meg készülékenként.
A CSS Insight rámutatott, hogy a cég több mint 190 millió iPhone-t adott el a bejelentés óta, így körülbelül 6,5 milliárd dollárt nyert a töltők és a fülhallgatók elhagyásával.
Az Apple szóvivője kifejtette, döntésükben nagy szerepet játszott az a magatartás, mely szerint a vásárlók halmozták a töltőket és egyéb kiegészítőket, ami több millió felesleges eszköz legyártásához vezetett, jelentősen növelve a cég ökológiai lábnyomát.
Az Apple-rajongók közül sokan úgy vélik, választható opcióként kellett volna bevezetni az „újítást”, hiszen kénytelenek külön megvásárolni a töltőket a telefon működéséhez, ezért úgy tűnik, inkább a profit, mintsem a környezetvédelem vezérelte a vállalatot.
Van mit a tejbe aprítani
Az Apple meglehetősen jó évet tudhat maga mögött, amit egyebek között annak köszönhet, hogy remekül kezelte a pandémia gazdasági hatását, így a globális chiphiányt és az ellátási lánc krízisét is. Bevételei 33 százalékkal nőttek, az iPhone-okból, iPad-ekből, Macbookokból és egyéb eszközökből származó nyeresége pedig elérte a 95 milliárd dollárt a szeptemberben zárult pénzügyi évben.
A 2022-es évet is irigylésre méltóan kezdte, az Apple piaci értéke ugyanis 2022. január 3-án a világon elsőként meghaladta a hárombillió dolláros álomhatárt. Ha kíváncsi vagy, kik játszanak nagy szerepet az Apple sikereiben, és mennyit keresnek, KATTINTS IDE!