Egy dobozos Coca-Cola elmerül a vízben környezetszennyező módon

A Coca-Cola hosszú ideje a környezetvédők célkeresztjében van, elsősorban a műanyag csomagolásai és palackjai környezetszennyező hatása miatt. Az aktivisták panaszai végre értő fülekre találtak, a vállalat komoly lépést tett a fenntarthatóbb működés felé.



A nagy bejelentés

A fogyasztói, befektetői és környezetvédelmi csoportok évek óta próbálják változásra bírni a Coca-Colát, ugyanis a kőolaj alapú, egyszer használatos műanyag palackjai és csomagolásai rendkívüli módon károsítják a természetet. Sokan attól tartanak, hogy az említett hulladékok egyszer el fogják tömíteni a világ óceánjait. Az aggodalmuk megalapozott, a Break Free From Plastic globális koalíció októberben kiadott éves jelentése szerint a vállalat 2021-ben zsinórban negyedik éve volt a világ legnagyobb műanyagszennyezője.

A Coca-Cola sokak örömére a napokban megtette az első fontos lépést egy élhetőbb jövő érdekében. Bejelentette, hogy 2030-ra csomagolásai minimum 25 százaléka már újrafelhasználható lesz.

Bőven van még mit tenni

Az újrafelhasználható csomagolásokban olyan tárolóedények találhatók, amelyeket a cégek vagy a fogyasztók az eredeti termékkel újratölthetnek, ilyenek például a visszaváltható üvegek és a műanyag palackok is – adta hírül a gyártó az Ellen MacArthur Alapítvány nonprofit újrahasznosítási irányelveire hivatkozva.

Viszonyításképp: 2020-ban a cég csomagolásainak 16 százaléka minősült újrafelhasználhatónak. Az említett évben az újratölthető üveg- és műanyag tárolóedényeinek 90 százalékát sikeresen begyűjtötte.

James Quincey vezérigazgató a cég negyedik negyedéves eredményeinek bemutatása során kifejtette, ha a Coca-Cola megvalósítja tervét, akkor könnyebb lesz elérni a „hulladék nélküli világra” vonatkozó célkitűzéseit is, mely szerint a gyártó 2030-ig minden eladott termék után be fog gyűjteni egy palackot vagy üdítős dobozt.

Bizakodásra adhat okot, hogy a Coca-Cola, a Pepsi és más nemzetközi márkák januárban globális egyezményre invitálták a világ vállalatait, amely magában foglalta a műanyaggyártás csökkentését is.


A Break Free From Plastic kutatása során 45 ország tengerpartjain gyűjtötte be a műanyaghulladékot, a mintában közel 20 ezer Coca-Cola termék csomagolását találta meg. A második helyen a Pepsi, a harmadikon az Unilever végzett.

The Conversation

Ne hagyd ki!