Ez a 16 éves srác tavaly összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.



Max példája remekül mutatja, hogy a meggazdagodáshoz vezető út nem zseniális találmányokkal, formabontó ötletekkel és milliárdos befektetőkkel van kikövezve. Elég hozzá a vállalkozói attitűd, a kreatív gondolkodás és a kitartó munka. Max 300 dollárral, azaz nagyjából 90 ezer forinttal vágott bele a vállalkozói életbe. Tevékenysége egyetlen év alatt 2 millió dolláros (602 millió forint) forgalmat eredményezett, amelyből 110 ezer dollár (33 millió forint) egyenesen a zsebében landolt.

A siker (haszon)kulcsa

Max, nagyon leegyszerűsítve, termékeket árul az Amazonon, a Facebookon és a Craiglisten. Van azonban egy csavar. A fiatal nem a saját termékeit értékesíti. Minden nap hosszú órákat tölt azzal, hogy feltérképezze, aktuálisan mely termékek a legkelendőbbek. Több forrásból is tájékozódik. Egyrészt folyamatosan elemzi az Amazon és az egyéb piacterek értékesítési adatait, másrészt olyan online csoportoknak a tagja, ahol hozzá hasonló emberek osztják meg a tapasztalataikat és a várakozásaikat. Például Discordon is vannak ilyen csoportok, amelyek tagdíjai 20 és 100 dollár között mozognak. Amint begyűjtötte a szükséges információkat, gyorsan bevásárol az aktuális slágertermékből. Szépen kivárja, hogy a népszerű forgalmazók készletei kiürüljenek, és sok esetben 400 százalékos haszonnal továbbadja a felhalmozott termékeit. Nagyjából így néz ki Max üzleti modellje.

Max hozzátette, bár a pandémia alatt kialakult keresletnövekedés nagyon jót tett az üzletének, soha nem árulna olyan termékeket, amelyekkel a vírushelyzet károsultjait használná ki. Tehát kézfertőtlenítők és maszkok árusítása meg sem fordult a fejében. Ahogy fogalmazott, egyszerűen kihasználja a keresletnövekedésben rejlő lehetőségeket. Jellemzően szezonálisan állítja össze kínálatát, így nyáron egyebek között medencéket árult, míg ősszel teraszmelegítőket, de a játékkonzolok is rendszeres szereplői az online boltjának. Hozzátette, rengeteg negatív kommentet kap az említett piactereken az árszabása miatt.

A költségei nagy része a készletek felhalmozására megy el, emellett bevételeiből levonásra kerül a csomagolási és a szállítási díj, illetve a piacterek jutalékai. Utóbbi az Amazon esetében 8-15 százalékot takar.

A gimis vezérigazgató

A sikereken felbuzdulva Max szeptemberben megalapította élete első vállalkozását, az MH Book Store-t. Így 16 évesen vezérigazgatóvá vált. Már két alkalmazottja is van, akikkel az iskolában barátkozott össze. A haverjai 15 dolláros órabérért cserébe besegítenek a könyvelésben, a csomagolásban és a rendelések feldolgozásában. Max 2019-ben kezdte az online kereskedelmet, mindössze 300 dolláros tőkével. Szülei elmondása szerint gyermekük soha nem kért tőlük kölcsön. Max a készleteit a szülei garázsában, illetve egy közeli raktárhelyiségben tárolja, amelyet más, hozzá hasonló emberekkel közösen bérel.

Az is kiderült, hogy a tavalyi száguldás után Max biznisze idén még „csak" 500 ezer dolláros forgalmat generált. Ennek az az oka, hogy a fiatal vállalkozó idén inkább a tanulmányaira koncentrált, ugyanis tavaly kicsit elhanyagolta azokat. Ahogy fogalmazott, számára a tanulás mindig fontosabb lesz, mint az üzlet. Nem részegült meg a sikereitől, idén befejezi a középsulit, és már az egyetemi éveit tervezi. Hozzátette, szeretne egy jó nagy raktárat is kibérelni, ahonnan suli mellett menedzselhetné az üzletet.

Ne hagyd ki!