Nem csak a húszéveseké…
Érdekes kijelentést tett a Gymshark alapítója, Ben Francis. Ahogy fogalmazott a CNBC-nek adott interjújában, nem igazán aggódik a nagyobb márkák miatt. Sokkal jobban aggasztják azok a fiatal tinik, akik úgy gondolkodnak, ahogyn ő 16 éves korában. Na de miért is mondta ezt Francis? Nézzük meg előbb, hogyan vált a Gymshark egy iszonyatosan telített piacon alig néhány év alatt egy több mint egymilliárd dolláros márkává.
A kezdetek
Francis 2011-ben indította útjára a Gymshark első, kezdetleges weboldalát. Ekkoriban az egyetemen tengette napjait, ahol hamar rájött, hogy mivel szeretne foglalkozni. Ötvözni akarta a fitnesz világ iránti elszántságát a web- és applikációfejlesztés iránti passziójával. 2012-ben egy iskolai barátjával, Lewis Morgan-nel bele is vágott a Gymshark felfuttatásába.
A páros először a dropshippingre támaszkodott. Ez annyit tesz, hogy külső vállalatoktól szerezték be a termékeiket. Ha a honlapon beérkezett egy rendelés, az azonnal átfutott a gyártóhoz, amely egyenesen a vásárlóhoz küldte ki a terméket. Tehát sem a raktározással, sem a kiszállítással nem kellett foglalkozniuk. Francis emellett a Pizza Hut-ban dolgozott részmunkaidőben. A befolyó összegekből varrógépet és szitanyomót vásároltak, így elindíthatták a saját fitneszruha-márkájukat.
Brutális növekedés
A vállalat rövid időn belül elképesztő sikereket ért el. A piaci értéke 2020-ban meghaladta az egymilliárd dollárt (nagyjából 300 milliárd forint). A forgalma az elmúlt négy évben tízszeresére nőtt, idén elérte az 552 millió dollárt. A cég idei profitja pontosan még nem ismert, de a nyereség a 2020 júliusában zárult pénzügyi évben 33,9 millió dollárra nőtt a 2019-es 20,8 millióhoz képest. Összehasonlításképp a Nike az elmúlt évben 44,5 milliárd dollár bevétel mellé 5,7 milliárd dollár nyereséget, az Adidas pedig 23,7 milliárd dollár bevételt és 888 millió dollár nyereséget könyvelhetett el.
A Gymshark az első vállalatok között volt, amelyek kiaknázták az influenszer marketingben rejlő lehetőségeket. Francisék jól ismert fitnesz-YouTubereket kértek fel a brand népszerűsítésére, akiket manapság már a vállalat nagyköveteiként, Gymshark atlétaként ismerhetünk. A nagyobb vállalatok pontosan ezt az üzletpolitikát próbálják elsajátítani. Francis ennek ellenére nem tőlük, hanem az olyan fiatal tizenévesektől tart, akik hozzá hasonlóan egy teljes új márkával akarják felforgatni a piacot.
A földön jár
Francis elmondta, hogy a sikerek ellenére egyáltalán nem szállt el magától, ebben a családja és a barátai is segítenek neki. Ráadásul a vezérigazgatói szerepet is hat évnyi tapasztalatszerzés után vállalta el. Francis az elmúlt éveket azzal töltötte, hogy megismerje a különböző vezető pozíciók feladatait és elvárásait. Egyebek között technológiai, marketing- és termékvezetőként is dolgozott a Gymshark-nál. Elmondása szerint a tapasztalatok empatikusabbá tették, aminek remek hasznát vette a pandémia alatt, ugyanis arra is rájött, hogy a világjárványt mindenki máshogy dolgozza fel. Az immáron alapító-vezérigazgató nem felejtette el, honnan jött, és kifejezetten ragaszkodik ahhoz, hogy a Gymshark széhelye Angliában maradjon. A cég főhadiszállása jelenleg az Egyesült Királyságban, Birmingham közelében található.