Elektromos autó alakú tó a magasból

Az elektromos autókba (EV) készülő akkumulátorokhoz szükséges fémek ára a következő években csökkenni fog – vélik a Goldman Sachs befektetési bank elemzői.


Arra számítanak, hogy a kobalt, a lítium és a nikkel ára a következő két évben mérséklődik majd, válaszul a zöldenergia szektorba való túlzott befektetésekre.

Piaci korrekció

A várható piaci korrekció révén több fém ára is csökkenni fog, várhatóan a lítiumé a legnagyobb mértékben – vélik a New York-i központú cég elemzői.

A befektetők továbbra is egymást érik az EV-akkumulátorok piacán, miután az autóiparban egyre hangsúlyosabb szerepet kap a nem fosszilis üzemanyaggal működő, fenntartható autók gyártása. Az, hogy a pandémia, majd az ukrajnai orosz háború miatt hiány alakult ki egyes alapanyagokból, csak tovább fokozta a befektetők étvágyát ezen fémek iránt.

Hibás árazás

Bár a Goldman Sachs megjegyzi, hogy az EV akkumulátorpiac továbbra is virágzik majd, az elemzők szerint „az alapjában hibás árazás túlméretezett ellátási választ váltott ki, jóval a keresleti trend előtt”.

A McKinsey előrejelzése szerint az EV akkumulátorpiac 2030-re 360 milliárd dolláros üzletággá növi ki magát.

A befektetők tisztában vannak azzal, hogy az akkumulátorgyártáshoz szükséges fémek kulcsszerepet játszanak a 21. századi világgazdaságban. Mégis, ennek az exponenciálisan növekvő keresletnek az ellenére úgy gondoljuk, hogy az akkumulátorfémek erősödő piaca véget ér

– vélik a Goldman Sachs elemzői.

Itt írtunk arról, hogy az akkumulátorárak emelkedése három évtizedes tendenciát szakított meg. A cikkből kiderül: más szakértők is azt jósolják, hogy az akkumulátorok piacán kialakult buborék legkorábban 2023 végére pukkadhat ki, és nem kizárt egy nagyobb árcsökkenés.

Arról, hogy hogyan fejlődött a technológia az elektromos autókban, és meddig használható egy EV akkumulátora, itt lehet olvasni.

The Conversation

Ne hagyd ki!