A mintegy 120 éves múltra visszatekintő amerikai cég az első elektromos autót 2024-ben tervezi piacra dobni, de egyelőre nem árult el részleteket. Bemutatott viszont a kategóriában egy tanulmányautót, amelyet Wildcat, azaz vadmacska névre keresztelt.
Kínában tarol
Jelenleg Kína a Buick legnagyobb piaca: a kommunista országban ötször annyi autót adnak el, mint az Egyesült Államokban. Ezen járművek majdnem mindegyike hagyományos motorral üzemel. A Buick a kínai piacra szánt termékeit csak 2030 után tervezi teljesen elektromosítani.
A General Motors bejelentése szerint 2025-ben egymillió e-autót akarnak eladni Kínában és az Egyesült Államokban.
Vad dizájn
A jövő készülő dizájnjából a Wildcat elektromos tanulmányautóval adtak ízelítőt a tervezők. A Wildcat nevet először az ötvenes években használta a brand, majd később 1963 és 70 között ismét.
Az új, nem eladásra szánt jármű legfontosabb jellemzői a következők:
- a kétajtós e-autón látható először a Buick új logója,
- a tető egy része nyitható, hogy a be- és kiszállást megkönnyítse,
- az oldaltükrök helyén kamera és kisméretű képernyő van,
- a belső kialakítása űrhajóra hajaz, megőrizve néhány jellegzetes Buick-stílusjegyet,
- képes a sofőr hangulatát felismerni, és reagálni rá: például, ha egy másik autós eléd vág vagy szünet nélkül dudál, és a Wildcat érzékeli a sofőr megemelkedett pulzusszámát, akkor tompítja a fényeket, bekapcsolja a masszázsfunkciót az ülésen, és bekapcsolja az aromaterápia funkciót.
Aki videót is szeretne látni a Buick vadmacskájáról, itt teheti meg. Az Audi hasonló tanulmányautóját itt mutattuk be.