A Dacia első hibrid modellje, a Jogger Hybrid 140 jelentős késéssel, de megérkezett Magyarországra is. A közepesen felszerelt, hétszemélyes változat valamivel több mint 10 millió forintba kerül. Azonban jelentős üzemanyag-megtakarítást ígér.
Megfizethető a Dacia hibrid modellje
A Jogger Hybrid 140-et a Párizsi Autószalonon mutatta be a Dacia 2022 őszén. 2023 elején tűnt fel több európai ország autópiacán, azonban csak mostanra érkezett meg Magyarországra is.
A 10,3 millió forintos alapáron kínált, közepesen felszerelt, hétszemélyes Expression modell mellett a magasabb felszereltségű Extreme változat 10,6 millió forintba kerül.
A hibrid változat egy 1,6 literes benzines motorra, két villanymotorra és egy 1,2 kWh kapacitású akkumulátorra épül. Városi körülmények között akár 80 százalékban elektromos üzemmódban is képes haladni. Azonban a HVG megjegyzi, zöld rendszámot nem kaphat. Az autó 167 km/h maximális sebességre képes, és 0-ról 100-ra 10 másodperc alatt gyorsul. Az átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 liter/100 km, ami 0,9 literrel kevesebb, mint a tisztán benzines változaté.
Sikeresek az e-autók a globális piacon
Egyébként nagyot nőhet a globális elektromosautó-piac az idén. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) jelentése rámutat, a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció, valamint az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszüntetése is nyomja. Azonban világszerte 25 százalékkal több e-autót adtak el idén az első negyedében, mint az előző év azonos időszakában.
Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Egyébként az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.
A jelentés hangsúlyozza, a hagyományos járművekkel szembeni megfizethetőség továbbra is létfontosságú az ágazati növekedés szempontjából. Márpedig Kínában mára olcsóbbak az elektromos autók, mint a hagyományos meghajtásúak.
Emellett az IEA kiemeli a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítésének szükségességét is.